ستاره های موسیقی
ریحانا برای اولین بار پس از مورد ضرب و شتم قرار گرفتن توسط کریس براون ( نامزد سابقش) در یک شوی تلویزیونی به اجرای برنامه می‌پردازد. در این برنامه که گفته می‌شود تام کروز نیز در آن حضور خواهد یافت...
 
* ردهات چیلی پیرز قرار است پس از یک وقفه دو ساله بار دیگر پاییز امسال در استودیو جمع شوند وکار بر روی آلبوم جدیدشان را شروع کنند. در این مدت شایعاتی مبنی بر متلاشی شدن گروه شنیده می‌شد. اما چاد اسمیت درامر گروه آنها را رد کرده و خبر از بازگشت دوباره گروه می‌دهد: «قرار است درماه اکتبر دور هم جمع شویم. شما نمی‌توانید آدم‌ها را مجبور به کار کنید، وقتی که حوصله و علاقه به نواختن ندارند. لااقل در گروه ما که اینطور است.» اسمیت از محتوای احتمالی آهنگ‌ها چیزی نمی‌داند و می گوید باید به استودیو برویم و در آن جا از بین ایده‌هایی که داریم، آهنگ‌ها را بسازیم. آلبوم قبلی گروه «استادیوم آرکادیوم» بود که در سال 2006 منتشر شد.
 
* مجموعه کنسرت‌های F1 Rock  که از 24 تا 26 سپتامبر در سنگاپور برگزار شد، هنرمندانی نظیر بلک آيد پیز، بیانسه، زی زی تاپ، یک خواننده چینی و دو گروه پاپ و هیپ‌هاپ تایوانی به روی صحنه رفتند. این کنسرتها چند روز قبل از مسابقات اتومبیلرانی فرمول وان سنگاپور و توسط برنی اکلستون (رئیس این مسابقات) برگزارشد. اکلستون که یکی از میلیاردرهای نامدار دنیاست در این باره گفت: «این ایده ایست که مدتهاست دارم به آن فکر می‌کنم. راننده‌ها شبیه ستاره‌های موسیقی‌اند. با این تفاوت که بر سر زندگی‌شان ریسک می‌کنند. موزیسین‌ها هم عاشق رقابت‌اند و راننده‌ها هم عاشق موسیقی!» این کنسرت‌ها به صورت زنده در188 کشور جهان پخش شد.
 
* پل مک کارتنی شایعه بازنشستگی خود را تکذیب کرد. اخیرا شایعه شده بود که تور جهانی آینده نزدیک این بیتل، تور خداحافظی و باز نشستگی او خواهد بود. اما مک کارتنی در مصاحبه با بوستون هرالد گفت که حالا حالاها کنسرت خواهد داد: « تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که نه، من نمی‌خواهم بازنشسته شوم و این شایعات را تکذیب می‌کنم. من این جمله را یک بار در یک مصاحبه گفتم، اما در همان جا گفتم که چنین قصدی ندارم. حالا ظاهرا یکی همان یک جمله را شنیده و اول و آخرش را حذف کرده! تا زمانی که مردم برای شنیدن صدایم و آمدن به کنسرت‌هایم علاقه داشته باشند، من از این کار دست نخواهم کشید»
 
* نیل یانگ جایزه  Music Cares  سال 2010 را از آن خود کرد. مدیر موسسه «میوزیکرز» و «آکادامی ‌ضبط» گفت که این جایزه به پاس بیش از 4 دهه هنر خلاقانه و فعالیت‌های مبدعانه نیل یانگ به این خواننده 63 ساله اعطا می‌شود. نیل یانگ بیستمین هنرمندی است که این جایزه را دریافت می‌کند و جایزه طی مراسمی ‌(شامل شام و اجرای کنسرت) روز 29 ژانویه 2010 (2روز قبل از پنجاه و دومین مراسم گرمی) در لس آنجلس به یانگ‌ها اهدا می‌شود.
 
* ریحانا برای اولین بار پس از مورد ضرب و شتم قرار گرفتن توسط کریس براون ( نامزد سابقش) در یک شوی تلویزیونی و در کنار کانیه وست و جی زی به اجرای برنامه می‌پردازد. در این برنامه که گفته می‌شود تام کروز نیز در آن حضور خواهد یافت، قرار است این 3 خواننده سینگل جدیدشانRun Rhis Town  را اجرا کنند. 6 ماه قبل بود که ریحانا توسط کریس (که خود او هم خواننده مشهوری است) مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به دنبال آن کریس براون در دادگاه مجرم شناخته و به پنج سال حسن رفتار تحت نظارت، 6ماه خدمات عمومی ‌و شرکت در یک برنامه ضد خشونت محکوم شد. ضمن اینکه او حق ندارد در شعاع 50 یاردی ریحانا آفتابی شود! هرچند که ریحانا اخیرا درخواست کرده که مقداری از محکومیت نامزد سابق‌اش را ببخشند!
 
* نیک کیو اول سپتامبر رمان تازه خود را منتشرکرد: «مرگ بانی مانرو» نام کتاب تازه نیک کیواست که همه او را به عنوان خواننده گروه بد سیدز می‌شناسند. کیو که پیش از این نیز 4 کتاب (شامل ترانه و شعر و رمان) منتشر کرده، در این کتاب به ماجرای بانی مانرو (یک تاجر سیار) می‌پردازد که به همراه پسرش مسافرت می‌کند و در جست و جوی روح خویش از بیراتین (محل زندگی خود نیک کیو) می‌گذرد. کیو وید سیدز آخرین آلبوم خود را در سال 2008 انتشار داده اند.
 
* هیتر میلز (همسر سابق پل مک کارتنی)‌ به خاطر طلاق پارسال‌اش از این بیتل، منفور هوادارن بیتلز در سرتاسر جهان شده است. آنها عقیده دارند که میلز 41 ساله تنها به خاطر پول مک کارتنی با او ازدواج کرد. میلز پس از جدایی از پل مبلغ 3/24 میلیون پوند (درحدود50میلیون دلار) ‌از او غرامت گرفت! او که با کمپین‌های حقوق بشر متعددی (‌از جمله مالکوم ایکس، مارتین لوترینگ، گاندی و...) همکاری می‌کند و در شبکه توییتر 9 وبلاگ دارد، اخیرا در یکی از وبلاگهایش نوشته: «هر کسی از راه می‌رسد یک لگدی می‌‌پراند! چرا شما هواداران بیتلز نمی‌توانید یک جمله مثبت و محبت‌آمیز بگویید؟! همه‌تان بروید به جهنم!»
 
*  ظاهرا بحران مالی جهان یقه کولد پلی را هم گرفته است! آنها از اردیبهشت ماه تور آمریکایی خود را آغاز کرده‌اند و در این تور طاقت‌فرسا قرار است جمعا در39 استادیوم بزرگ به اجرای برنامه بپردازند. دراین کنسرتها، قیمت بلیت‌ها بین 30 تا 90 دلار است. اما خیلی از هواداران آنها توانسته‌اند در اینترنت بلیت‌هایی حتی با قیمت یک دلار پیدا کنند! فعلا که همه علاقه مندان کولد پلی دربه در در اینترنت به دنبال بلیت‌های یک دلاری می‌گردند!
 
* استیون تایلر (خواننده گروه اروسمیت)‌ در جریان کنسرت گروه در داکوتای جنوبی از روی استیج سقوط کرد و مصدوم شد. تایلر 61 ساله درحالی که مشغول بالا و پایین پریدن از روی صحنه بود با سر به پایین سقوط کرد! مایا تایلر (‌دختر استیون که هنرپیشه‌ هالیوود است ) ‌در این باره گفت: «درست است، پدرم در اثر این سقوط کتف چپ‌اش شکسته و سرش هم چند بخیه خورده است اما جای شکرش باقی است که «خدای عربده» هنوز زنده است و نمرده! او فعلا در خانه مشغول استراحت است و به محض این که دوباره سرپا شود دنیا را تکان می‌دهد!»
 
* پیدا شدن یک تی شرت خونی از کمد لباس‌های مایکل جکسون بار دیگر شایعات حول مرگ او را افزایش داده است. این تی شرت که هنوز برچسب قیمت 4 دلاری‌اش کنده نشده، ‌در اولین تحقیقات پس از مرگ مایکل توسط کارآگاهان پلیس دیده نشده و حالا توسط یک پلیس خصوصی کشف شده. اینکه چرا چنین چیزی به عنوان مدرک به وسیله کارآگاهان پلیس برده نشده، در نوع خود جالب است و همین موضوع حساسیت‌ها را هم افزایش داده تا بار دیگر بحث احتمال به قتل رسیدن او شدت بگیرد. این درحالی است که کاترین، مادر مایکل همچنان به صورت سفت و سخت پای حرفش ایستاده که پسرش را کشته‌اند و هیچ جور حاضر نمی‌شود مرگ طبیعی او را بپذیرد. تا جایی که درخواست داده برای سومین بار بدن فرزندش را کالبد شکافی کنند و احتمال مرگ او توسط پزشک معالجش یا هرکس دیگر را بررسی کنند.
 
* سایت مجله رولینگ استون اخیرا از خوانندگان خود خواسته بود تا محبوب‌ترین Goodbye Song‌‌های خود را انتخاب کنند،‌ آهنگ‌هایی که در نامشان به نوعی «خداحافظی» به کار رفته. در این نظر سنجی آهنگ «سلام خداحافظ» بیتلز به عنوان محبوب‌ترین آهنگ انتخاب شد و در آخر این لیست 15 تایی آهنگ «پایان» گروه دورز قرار گرفت. آهنگ «خداحافظ جاده آجرهای زرد!» التون جان در رده دوم جدول ایستاد و پس از آن «خلاصی ینک» از گروه گرین دی جای گرفت. ادامه این لیست به این ترتیب است: قدرت خدانگهدار (مدونا)، به‌هالیوود بگو خداحافظ (بیل جول)‌، آخرین خدانگهدار (جف باکلی)، خداحافظ تو (اسکندل)، اورا ببوس و خدانگهدار (استیم)، هرگز نگو خداحافظ (بون جووی)، بگو خداحافظ(چیپ  تریک)، خداحافظ،خداحافظ (اوینگو بوینگو)، بدرود با عشق (اوزی اوزبون)، بدرود دنیای بی رحم(پینک فلوید)، خداحافظ غریبه (سوپرترمپ)، پایان (دورز)
 
* توم یورک (خواننده رید یوهد) گفت که اگرچه همیشه ازcd  و تکنولوژی پخش اینترنتی و آنلاین متنفر بوده، اما ظاهرا این روزها این دو به تنها راه حیات صنعت موسیقی تبدیل شده اند. یورک به مجله بیلیور گفت: «من واستنلی (دانوود) (مدیر هنری آثار رید یوهد) همیشه از cd متنفر بوده ایم. به نظرم امروز چیزی شبیه فرضیه انتخاب طبیعی داروین در جریان است! بیزینس موسیقی در فرم قبلی‌اش 20سال قبل مرد، اما ناگهان cd ‌ها از راه رسیدند و آن را نجات دادند، هرچند که از نظرمن صنعت موسیقی در همان 20 سال قبل مرده است!» یوک اخیرا سینگلی درباره هری پچ (قهرمان جنگ جهانی اول) ساخته و منتشر کرده است.
 
* در ماه گذشته در جدول آلبوم‌ها، آلبوم «تنها در شب» کینگز آولئون به فروش خوبی رسید و توانست نامبر وان شود. پس از آن آلبوم‌هایی چون «گلوریانا» (گلوریانا)، «انرژی هرگز نمی‌میرد» (بلک آیدپیز)، «این شهر را ترک کن» (کریس داوتری)، و «به تونگاه می‌کنم» (ویتنی هیوستن) ایستادند.
در جدول سینگل‌ها نیز آهنگ «من حس می‌کنم» از بلک آیدپیز در صدر ایستاد و به دنبال آن قطعات دیگری چون «از یکی استفاده کن» (کینگز آولئون)، «تو مال منی» (تیلر سوئیفت)، «بهترین چیزی که داشته ام» (دریک) و «بوم بوم پاد» (بلک آیدپیز) قرار گرفته اند.

آهنگ‌ها وآلبوم‌ها
* باب دیلن قرار است که یک آلبوم کریسمس منتشر کند. او برخی از آهنگ‌های این آلبوم را ضبط و میکس کرده و آلبوم قرار است از طریق کمپانی سونی منتشر شود. آهنگ‌هایی که تاکنون آماده شده‌اند، عبارتند از «اوه، شهر کوچکم بیت اللحم»، «بابانوئل به این جا می‌آید» و « من برای کریسمس در خانه خواهم بود». این‌ها آهنگ‌های قدیمی ‌هستند که توسط دیلن کاور شده‌اند و هنوز مشخص نیست که آیا او آهنگ جدیدی از ساخته‌های خودش را به این مجموعه اضافه خواهد کرد یا نه. باب دیلن درسال 1941 در یک خانواده یهودی به دنیا آمده، اما در اواخر دهه 70 به مسیحیت گروید. هرچند که کسی از اعتقادات و باورهای او به درستی خبر ندارد!
 
* در مراسمVIP  که در هتل بورلی هیلتون لس آنجلس برگزارشد، ویتنی هیوستن قطعاتی از آلبوم جدید خود را اجرا کرد. VIP تنها مراسمی‌ است که هنرمندان درآن قطعات آلبوم‌های جدید خود (که هنوز منتشر نکرده اند) را به صورت زنده اجرا می‌کنند. هیوستن دراین مراسم 9 قطعه از آلبوم Look To You  خود را درحضور جمع زیادی از چهره‌های سرشناس، بزرگان صنعت موسیقی و نیز علاقه‌مندانش اجرا کرد. در میان سلبریتی‌ها می‌توان به کسانی چون هل بری، جین فوندا، استیوی واندر، بری مانیلو و.. اشاره کرد. ویتنی درباره مراحل تولید آلبوم گفت که شکل گیری آن درحدود سه سال و نیم طول کشیده است.
 
* بار دیگر تعدادی از غول‌های راک دورهم جمع شده اند تا یک گروه بزرگ و جدید بسازند. این گروه Them Crooked Vultures  نام دارد و از دیوگرول (خواننده فوفایترز)، جاش هوم (خواننده کوئینزآو داستون ایج)‌و جان پل جونز (از اعضای لدزپلین) تشکیل شده است. اولین آلبوم این گروه هم «نالایق برای آینده» نام دارد که قرار است 23 اکتبر منتشر شود. این گروه همچنین نهم آگوست اولین اجرای زنده خود را در شیکاگو برگزار کردند و درآن گرول درامز نواخت، جاش هوم خواند و گیتار زد و جان پل هم نوازندگی کیبورد و بیس را برعهده داشت. آنها در این کنسرت قطعاتی چون فیل، دندان تازه، سرباز، ورشو، هیچکس مرا دوست ندارد و... را به اجرا درآوردند.
 
* تعداد زیادی از ستارگان دنیای موسیقی برای تهیه آلبومی‌ از کاورهای مایکل جکسون دور هم جمع شده‌اند تا نسبت به این خواننده فقید ادای احترام کنند. در این آلبوم قرار است هر یک از خواننده‌ها، آهنگ مورد علاقه اش از میان آهنگ‌های مایکل را کاور و باز خوانی کند. در این آلبوم که عواید حاصل از فروش آن به بنیادهای خیریه مایکل جکسون تعلق می‌گیرد، ستاره‌هایی چون مدونا، بیانسه، ماریا کری، ویتنی هیوستن، لیونل ریچی، استیوی واندر، دایانا راس و همچنین شاهین جعفر قلی آثار مایکل را می‌خوانند.
 
احتمال می‌رود در این آلبوم ماریا کری آهنگ «‌من آنجا خواهم بود» را بخواند. درحالی که شاهین جعفر قلی «چه کسی تو را دوست دارد» را کاور می‌کند. هرچند که گفته می‌شود از او خواسته شده تا قطعه «بن» از قطعات قدیمی ‌مایکل جکسون را هم بخواند. رابی ویلیامز احتمالا «مردی در آینه» را می‌خواند و آهنگ‌هایی چون «او درزندگی من جایی ندارد»، «بد» و «راک باتو» هم دراین آلبوم خواهند بود.
همچنین در روز 29‌اگوست و همزمان با پنجاه و یکمین سال تولد مایکل کنسرت بزرگداشتی در لندن(جایی که قرار بود مایکل پیش از مرگش 50 کنسرت در آن جا برگزار کند) اجرا شود.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: ماهنامه نسیم هراز/ شماره 43
بازنشر اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
 ناشنیده‌های بسیار جالب از ستاره‌های موسیقی!
مهم‌ترین و جالب‌ترین اتفاقات دنیای موسیقی
10 نکته خارق‌العاده که در مورد مایکل جکسون نمی‌دانستید!!
9 نکته واقعی که در مورد پینک‌فلوید نشنیده‌اید؟!
جان لنون: گروه بیتلز از مسیح هم بزرگتر بود!!