نگاهی به خانه ‌ی افسانه ‌ای والت دیزنی + عکس
با ما در بازدید نادر از خانه ای افسانه ای همراه شوید

عکس های دیدنی از خانه ی والت دیزنی

خانه‌ی شخصی والت دیزنی در تپه‌های لوس‌فلیز (Los Feliz) در شرق لس‌آنجلس، چیزهایی را درباره افسانه‌های کلاسیک غول انیمیشن آشکار می‌کند. دیزنی در این خانه که توسط کارگران استودیوی دیزنی و فقط با هزینه ۵۰۰۰۰ دلار ساخته شد، از سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۵۰ به همراه همسر و دو دخترش زندگی می‌کرد. این تنها خانه‎ی او در منطقه است که هنوز باقی‌ مانده است.

بیشتر بدانید : حقایق و عجایب شرکت دیزنی!! +عکس

خانه ‌ی افسانه ‌ای والت دیزنی
خانه ‌ی افسانه ‌ای والت دیزنی

با گیاهانی که از دیوار بالا رفته‌اند و یک طراحی اروپایی، نمای خارجی منزل پنج خوابه‎ی دیزنی، ما را به یاد خانه‎ی پرنس آورورا (Princess Aurora) و مادرخوانده ‌هایش در زیبای خفته می‌اندازد. این خانه زمانی ساخته شد که دیزنی مشغول کار بر روی سفید برفی و هفت کوتوله بود.

تصاویر آرشیوی از موزه‌ ی خانوادگی دیزنی
تصاویر آرشیوی از موزه‌ ی خانوادگی دیزنی

فضای بزرگ‌ تر برای خانواده دیزنی

وقتی همسر دیزنی، لیلین (Lillian) برای اولین بار حامله شد، او تصمیم گرفت که به خانه‌ای بزرگ ‌تر نقل مکان کند. متأسفانه آنها آن بچه را از دست دادند، اما به زودی صاحب دو دختر شدند. دایان (Diane) در ۱۹۹۳ و شارون (Sharom) در ۱۹۳۶ به دنیا آمدند.

طرفداران دیزنی

مالکین جدید خانه از طرفداران سرسخت دیزنی هستند و بیشتر نماهای تاریخی خانه را حفظ کرده‌اند. سقف و بالکون نقاشی شده با دست، در زیر یک گنبد مُدور در قسمت ورودی، تقریباً همان چیزی است که ۸۲ سال پیش وجود داشت.

نماهای خاص خانه دیزنی

سبک Tudor و سبک نورماندی فرانسه در طراحی مشهود است. دیزنی که خانه را در زمان افسردگی ساخت، برای این کار گروهی از کارگران متخصص را به کار گرفت که یکی از آنها جوانی فارغ‌التحصیل از آکادمی هنرهای زیبای وین بود که نقاشی‌های پیچیده‌ی روی سقف را انجام داد.

 موزه‌ خانوادگی دیزنی
موزه‌ خانوادگی دیزنی

جایگاه درخت کریسمس

در صبح روزهای کریسمس، دختران دیزنی، دایان و شارون از بالکنی پایین می‌آمدند که از آن اتاق نشیمن دیده می‌شد. آنجا را جایگاه درخت کریسمس اسم گذاشته بودند، چون نمایی خوبی ازکادوها و درخت کریسمس فراهم می‌کرد.

 تصاویر موزه‌ خانوادگی دیزنی
تصاویر موزه‌ خانوادگی دیزنی

اتاق بازی سفید برفی

این اتاق بازی که هدیه بابانوئل در یک سال بود، در طول زمان همچنان باقی‌مانده است. بابانوئل با دایان و شارون تماس تلفنی می‌گیرد تا ببیند که از هدیه‌شان راضی هستند یا نه. (تصادفاً صدای بابانوئل خیلی شبیه صدای پدرشان بود!)

اتاق بازی سفید برفی
اتاق بازی سفید برفی

دیزنی پدر

اینجا دیزنی در حال کتاب خواندن برای دخترها در یکی از اتاق‌هایشان دیده می‌شود، او برای آنها نقش بازی می‌کرد، مثلاً لباس شیطان می‌پوشید یا دماغ پینوکیو می‌گذاشت

تصاویر موزه‌ی خانوادگی دیزنی
تصاویر موزه‌ی خانوادگی دیزنی

زیبایی آرامش ‌بخش خانه

این خانه دنج و راحت بودن خود را مدیون شیشه‌ های رنگی و فضاهای منحصر به فرد شامل اتاق نمایش، ایوان خواب، و یک اتاق ورزش که بعدها به اتاق بازی دخترها تبدیل شد، بود.

خوش یُمنی

اسباب‌کشی به خانه جدید با اولین جایزه اسکار دیزنی برای انیمیشن کوتاه گل‌ها و درخت‌ها (Flowers and Trees) در سال ۱۹۳۲ همراه شد.

 تصاویر آرشیوی از موزه‌ی خانوادگی دیزنی
تصاویر آرشیوی از موزه‌ی خانوادگی دیزنی

نمایی از دنیای او

خانه دیزنی، نمای بی‌نظیری را از بالای تپه‌ها فراهم می‌کرد، نمایی بدون مزاحم از مرکز شهر لس‌آنجلس، کوه‌های رو به مشرق، و حتی استودیوی خودش در بلوار Hyperion.

 موزه‌ی خانوادگی دیزنی
موزه‌ی خانوادگی دیزنی

فراز و نشیب ‌ها

دیزنی کارهای ناموفقی از نظر فروش را در زمانی که در این خانه زندگی می‌کرد ساخت، مثل دامبو، پینوکیو و فانتازیا. اما در همین خانه لوس‌فلیز انیمیشن‌های بسیار موفقی مثل سفید برفی و هفت کوتوله، پیتر پن، سیندرلا، و آلیس در سرزمین عجایب را هم خلق کرد. او در حال آغاز به کار بر روی زیبای خفته بود که به خانه بزرگتری در Holmby Hills در ۱۰ مایلی شرق، نقل مکان کرد.

 تصاویر آرشیوی از موزه‌ی خانوادگی دیزنی
تصاویر آرشیوی از موزه‌ی خانوادگی دیزنی

نگاه آخر

درب خانه‌ی لس آنجلس والت دیزنی به مناسبت انتشار نسخه دیجیتال HD و بلوری زیبای خفته در ۷ اکتبر، و همین‌طور نسخه دیجیتال HD و بلوری Maleficent در ۴ نوامبر به روی Yahoo Movies باز شد.

عکس های آرشیوی از موزه‌ خانوادگی دیزنی
عکس های آرشیوی از موزه‌ خانوادگی دیزنی

 

بیشتر بدانید : این پرنسس‌ های والت‌ دیزنی از کجا آمده‌اند؟ + عکس

بیشتر بدانید : حقایق جالب درباره کاراکترهای محبوب دیزنی

 

تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: اختصاصی سیمرغ