کشف آثاری از تمدن ناشناخته «واری» در پرو
به گزارش هریتیج‌ کی، شهر تاریخی آیاکوچو در دامنه کوه‌های آند واقع شده و در جریان فصل جدید کاوش‌ها در این شهر تاریخی که از روزهای نخستین سال جاری میلادی آغاز شده، تا کنون دو مقبره کشف شده‌اند که هر دوی آن‌...
 آثاری از تمدن ناشناخته «واری» با قدمتی 1100 ساله در پرو کشف شدند.

آثار کشف شده بخشی از یک شهر تاریخی متعلق به تمدن واری به نام «آیاکوچو» است که توسط یک تیم بین‌المللی از باستان‌شناسان کشف شد.

به گزارش هریتیج‌کی، شهر تاریخی آیاکوچو در دامنه کوه‌های آند واقع شده و در جریان فصل جدید کاوش‌ها در این شهر تاریخی که از روزهای نخستین سال جاری میلادی آغاز شده، تا کنون دو مقبره کشف شده‌اند که هر دوی آن‌ها از قطعات بزرگ سنگ ساخته شده‌اند.

یکی از این مقبره‌ها دارای دو اتاق با 15 متر طول و دیگری دارای اتاقی به حدود 9 متر طول است که داخل آنها با تصاویر بسیار زیبایی تزئین شده و در آنها نیز آثار تاریخی زیادی شامل سلاح، ظروف سنگی و زیورآلان کشف شده‌اند که نشان می‌دهد از تاراج قاچاقچیان آثار تاریخی در امان مانده‌اند.

مردمان تمدن ناشناخته واری که اطلاعات کمی از نحوه زندگی آن‌ها در اختیار محققان است، بین فاصله سال‌های 500 تا 1100 میلادی و بعد از فروپاشی تمدن «اینکا» در بخش‌هایی از پرو فعلی زندگی کرده و براساس متون تاریخی، پایتخت آن‌ها شهری به نام «هوآری» بوده که در دامنه کوه‌های آند قرار داشته است. آنها در بخش‌هایی از جنوب و مرکز پرو فعلی می‌زیسته و براساس برخی مطالعات از نظرسطح دانش نیز بالاتر از مردمان سه تمدن شناخته شده منطقه آمریکای جنوبی شامل مایاها، آزتک‌ها و اینکاها بوده‌اند.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
آقای ده نمکی این عکس‌ها را ببینید و خجالت بکشید! + تصاویر
کسی به داد بازمانده حادثه «معراجی‌ ها» نمی‌رسد؟ + تصاویر دردناک
باران کوثری و نوید محمدزاده در حاشیه جشنواره برلین 2014 + عکس
علت قطع ناگهانی برنامه تلویزیون، از روی عمد یا اتفاق؟! + تصاویر
لج درآورترین مجری تلویزیون در هفته گذشته!!