کشتی «کریستف کلمب» ثبت جهانی یونسکو
سازمان یونسکو از آمادگی خود برای ثبت جهانی کشتی «کریستف کلمب» خبر داد.
 سازمان یونسکو از آمادگی خود برای ثبت جهانی کشتی «کریستف کلمب» خبر داد.

 «ایرینا بوکووا»، دبیرکل سازمان یونسکو در حاشیه سی‌وهشتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو از آمادگی این سازمان برای ثبت جهانی یک کشتی تاریخی خبر داد که گفته می‌شود به «کریستف کلمب» تعلق دارد.

دبیر کل سازمان یونسکو اعلام کرد که در ماه‌های آتی تعدادی از کارشناسان این سازمان بقایای این کشتی منسوی به کریستف کلمب را بررسی خواهند کرد تا در صورت اثبات تعلق آن به این چهره تاریخی در اجلاس سال آتی کمیته میراث جهانی یونسکو ثبت جهانی شود.

بقایای این کشتی که «سانتا ماریا» نان دارد، چند ماه قبل در سواحل هائیتی در دریای کارائیب کشف شد. این کشتی حدود 500 سال قدمت دارد و موقعیت جغرافیایی آن با مکانی که کریستف کلمب در خاطرات خود به آن اشاره کرد و از گنج عظیم درون آن خبر داده مطابقت دارد. البته در سال 2003 نیز رسانه‌ها از کشف کشتی کریستف کلمب خبر دادند که پس از انجام مطالعات علمی معلوم شد که کشتی کشف شده تنها سه قرن قدمت دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کریستف کلمب دریانورد اهل ایتالیا بود که بر حسب اتفاق قاره آمریکا را کشف کرد. او که از طرف پادشاهی کاستیل مأموریت داشت تا راهی از سمت غرب به سوی هند بیابد، در سال ۱۴۹۲ میلادی با کشتی از عرض اقیانوس اطلس گذشت، اما به جای آسیا به آمریکا رسید و کاشف ایتن قاره لقب گرفت.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



  مطالب پیشنهادی:
رضا عطاران و کلاشینکفش
نیکی کریمی در جشنواره ادینبورگ2014+تصاویر
زیباترین فتوشات های Vyacheslav Mishchenko از حیوانات
حرفهای چاووشی،یزدانی و یگانه از بازی ایران_آرژانتین
کشتی بر دندان نهنگ+تصویر