آلیس در زمان حال+تصاویر
«چقدر مرز بین رویا و واقعیت به هم نزدیک شده است. آلیس به دنبال خرگوش خود وارد باغی می‌شود که درآنجا به دنبال آرزوهایش با موجودات غریبی برخورد می‌کند.
«این مادر فلسطینی، آلیس دوران ماست. او با جمع‌آوری پوکه‌های گازهای آشک‌آور که در جریان سال‌ها سرکوب مردم فلسطین توسط نظامیان اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته است، باغی را درست کرده و به جای پاشیدن بذر مرگ، نهال زندگی در آن‌ها نشانده است.»



 رضا معطریان، عکاس، با قرار دادن چند عکس در صفحه شخصی خود که خبرگزاری آسوشیتدپرس از یک مادر فلسطینی منتشر کرده، در متنی برای این عکس‌ها نوشته است:

«چقدر مرز بین رویا و واقعیت به هم نزدیک شده است. آلیس به دنبال خرگوش خود وارد باغی می‌شود که درآنجا به دنبال آرزوهایش با موجودات غریبی برخورد می‌کند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/ioo2.jpg

این مادر فلسطینی آلیس دوران ماست. او با جمع‌آوری پوکه‌های گازهای آشک‌آور که در جریان سال‌ها سرکوب مردم فلسطین توسط نظامیان اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته است، باغی را درست کرده و به جای پاشیدن بذر مرگ نهال زندگی در آن‌ها نشانده است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/ioo3.jpg

این زن روستایی در نزدیکی رام‌الله آرزوی ساختن و زندگی کردن دارد، با حداقل امکانات زندگی را در مرگ قلمه زده و شاهکاری از عشق را خلق کرده است. او پشت دیوار بلند آرزوهایش تاب نیاورده و با ابتکاری مثال زدنی باغ آرزوهایش را در کشاکش جنگ و درگیری آباد کرده است. او گل‌های باغ زندگی را در حصار درهم پیچیده سیم‌های خاردار چون دخیل آرزوها گره زده تا شاید وجدان بشر ببیند و باور کند باغ آروزهایش را.»

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/ioo4.jpg



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir



 مطالب پیشنهادی:
از «جنیفر لوپز» بازنده تا «کیتی پری» برنده+تصاویر
محبوبترین هنرمند مُرده ی آمریکایی+تصاویر
انصراف مهناز افشار و فرخ نژاد از بازی در فیلم!!!
«تست آی کیو» مدونا، ناتالی پورتمن و نیکل کیدمن+تصاویر
اخطار حسام نواب صفوی با«هفتاد وکیل مجرب»برای دفاع هنرمندان برزیل+تصویر