کشف نخستین «پنجه مرگ» جهان با قدمت 1500 سال
در کشفی نادر نخستین «پنجه مرگ» جهان در پرو کشف شد.
در کشفی نادر نخستین «پنجه مرگ» جهان در پرو کشف شد.



این «پنجه مرگ» که به مردمان تمدن ناشناخته «موچی» تعلق دارد، در محوطه تاریخی مشهور «هوآسا» پرو که یکی از گزینه‌های دولت پرو برای ثبت در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به شمار می‌رود، توسط باستان‌شناسان آمریکایی کشف شد.

به گزارش هریتیج‌کی، طی دهه‌های اخیر باستان‌شناسان تصاویر زیادی از نوعی پنجه حیوان که به آن "پنجه مرگ" گفته می‌شود را در مقبره های تمدن موچی مشاهده کرده بودند، اما تا کنون نمونه آن کشف نشده بود.

پنجه مرگ کشف شده که نخستین نمونه آن در جهان محسوب می‌شود، شامل دو پنجه ساخته شده از آهن با روکش چرم است و با قدمتی 1500 ساله در مقبره یک کاهن کشف شد.

براساس متون تاریخی کاهنان تمدن موچی از پنجه‌های مرگ که به مواد سمی آغشته می‌شده برای کشتن مخالفان خود و همچنین بیهوش کردن قربانیان استفاده می‌کرده‌اند.

باستان‌شناسان همچنین در این مقبره که حدود 400 کیلومتری با شهر لیما، پایتخت پرو فاصله دارد تصاویری را نیز کشف کرده اند که نشان می‌دهد مردمان تمدن موچی که پیش از اینکاها در بیشتر مناطق آمریکای جنوبی زندگی می کرده اند، در علوم نجوم، ریاضیات و کشاورزی نیز سرآمد دیگر مردمان هم عصر خود بوده‌اند.

علاوه‌بر پنجه مرگ که یک اثر تاریخی منحصر به فرد محسوب می‌شود،‌ صدها اثر تاریخی دیگر شامل سلاح، ظروف سنگی و زیورآلات در این مقبره کشف شده است و پروژه کاوش برای کشف دیگر آثار تاریخی احتمالی همچنان ادامه دارد.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



 مطالب پیشنهادی:
همه نقش های بهنوش بختیاری در 7 قاب+تصاویر
«رضا یزدانی» آرزوی دخترک 6 ساله را برآورده کرد+فیلم
«خوش صدایی» یا «احساس خوش صدایی» هنرپیشه هایی مثل بهرام رادان و حامد بهداد!
سارا شاهی بازیگر ایرانی الاصل فیلم های هالیوود+تصاویر
آیشواریا با 3 میلیارد تومان به ایران می آید!