چاق و لاغر شدن های ناگهانی بازیگران
نرگس محمدی در مورد بازی ستایش 40ساله می‌گوید: «خب اگر قرار بود که در سریال دیگری نقشی با این سن و سال را بازی کنم هرگز نمی‌پذیرفتم...
این روز‌ها سریال «ستایش۲» از شبکه سه سیما در حال پخش است اما دو بازیگر سریال چاق شده‌اند؛ یکی برای بازی در نقشش و دیگری بر اثر گذر زمان. نرگس محمدی بازیگر نقش «ستایش» به خاطر ملموس شدن نقشش چند کیلویی اضافه وزن پیدا کرده است و بازیگر دیگر در این سریال مهدی سلوکی است که همیشه او را با چهره لاغرش می‌شناختیم و حالا صورت پری پیدا کرده است.

بازیگری آرزوی خیلی‌ها است. خیلی‌ها دوست دارند بازیگر باشند، فکر می‌کنند با بازیگر شدن تمام درهای رحمت به روی آنها باز می‌شود و دیگر هیچ مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید اما از خیلی از مشکلات جانبی و حاشیه‌ای‌ این حرفه خبر ندارند. از قصه‌های همیشگی‌اش که بگذریم می‌رسیم به کارهایی که باید برای انجام دادن حرفه بازیگری انجام داد. ممکن است نقشی به شما پیشنهاد شود که برای آن باید چندین کیلو وزن اضافه یا کم کنید. این کمترین مشکل برای بازیگران به شمار می‌آید.

شاید در سینمای ایران بازیگران خیلی با این مشکل دست و پنجه نرم نکنند اما خبرهای لاغر و چاق شدن بعضی از بازیگران سینمای جهان را شنیده‌ایم، از رنه زلوگر بگیرید که برای بازی در فیلم «خاطرات بریجیت جونز» بیست کیلو اضافه کرد تا تام هنکس که به دلیل بالا و پایین آوردن وزنش به دفعات دیابت گرفت. این روزها سریال «ستایش2» از شبکه سه سیما در حال پخش است اما دو بازیگر سریال چاق شده‌اند؛ یکی برای بازی در نقشش و دیگری بر اثر گذر زمان. نرگس محمدی بازیگر نقش «ستایش» به خاطر ملموس شدن نقشش چند کیلویی اضافه وزن پیدا کرده است.

اما بازیگر دیگر در این سریال مهدی سلوکی است. همیشه او را با چهره لاغرش می‌شناختیم و حالا صورت پری پیدا کرده است و کمی‌ با آن چیزی که در ذهن‌مان بود تفاوت دارد. از این دست بازیگران در سینمای ایران کم نیستند؛ بازیگرانی که بعد از مدت کوتاهی چاق شده‌ و تمام تصورات ذهنی ما را به هم می‌ریزند.


دیرباز، چگونه «باز» چاق شد؟
یکی دیگر از بازیگرانی که مخاطبان در این چند سال اخیر او را با یک شکل و شمایل متفاوت دیدند، کامبیز دیرباز بود. او برای بازی در فیلم «خاکستر و برف» ناگهان 15 کیلو اضافه وزن پیدا کرد! تجربه نشان داده که علاقه زیادی به بازی کردن نقش‌های متفاوت دارد. خودش می‌گوید:« من در هر کاری به دنبال تجربه کردن هستم. در سریال «در چشم باد» نقش یک پیرمرد 70 ساله را بازی کردم و در فیلم «خاکستر و برف» نقش کسی که 15 سال از خودم بزرگ‌تر است.

من هیچ تصوری از 15 سال دیگرم ندارم اما می‌توان آن را به واسطه تخیل بازی کرد. شاید یکی از دلایل اضافه وزن این باشد که در سن بالا آدم گاهی دچار اضافه وزن می‌شود و به نظر من تپلی بد نیست و خیلی هم بانمک است!» در نشستی که برای این فیلم بر پا شد، کامبیز دیرباز همان زمان اعلام کرد که چاق شدن 15 کیلویی اصلا کاری برایش نداشت و سختی‌اش تازه حالا شروع می‌شود که باید این 15 کیلو را کم کند! اما خب به نظر نمی‌رسد که این 15 کیلو از بین رفته باشد، زیرا هنوز که هنوز است کامبیز دیرباز را با همان شمایل می‌بینیم.


آیا او استعداد چاقی دارد؟
زمانی که اولین قسمت «ستایش» از شبکه سه پخش شد، خیلی از مخاطبان از انتخاب نقش راضی بودند، درست نقطه مقابل عده‌ای از منتقدان. به هر حال فصل اول ستایش تمام شد و بعد از اینکه به اتمام رسید، گمانه‌زنی‌ها در مورد نقش ستایش 40ساله به میان آمد. خیلی‌ها برای بازی در این نقش کاندید شدند، از لعیا زنگنه بگیرید تا مریلا زارعی اما هیچ کدام نهایی نشدند و در نهایت نرگس محمدی نقش ستایش را ادامه داد. او برای بازی در این نقش و اینکه بتواند کاری انجام دهد که نقش برای مخاطبان ملموس‌تر باشد، چند کیلویی اضافه وزن پیدا کرد.

نرگس محمدی در مورد بازی ستایش 40ساله می‌گوید: «خب اگر قرار بود که در سریال دیگری نقشی با این سن و سال را بازی کنم هرگز نمی‌پذیرفتم اما ستایش نقش مورد علاقه من است و خودم آن را بازی کردم و با آن آشنا هستم هرچند قطعا بازی کردن در چنین نقشی سخت است. آخر 40 ساله بودن نه پیری است و نه جوانی. نه می‌توانی مثل پیرزن‌ها حرف بزنی نه آنقدر جوانی که پرانرژی باشی. این کار را برای من سخت می‌کرد و برای همین تصمیم گرفتم در فیزیکم تغییر ایجاد کنم و اضافه وزن داشته باشم.» حالا باید دید که آیا بازی نرگس محمدی در نقش یک مادر 40 ساله برای مخاطبان ملموس شده است یا نه؟ آیا آنها باور می‌کنند که این ستایش، 20 سال از عمرش گذشته است؟


چرا مهدی سلوکی این شکلی شد؟
مهدی سلوکی برای اولین بار با سریال «چراغ‌های خاموش» شناخته شد؛ سریال مناسبتی‌ای برای ماه رمضان سال 1380. بعد از آن بود که پیشنهادهای خوبی را برای بازی دریافت کرد. «تب سرد» سریالی بود که او را به اوج برد و بعد از آن با بازی در سریال پرمخاطب «نرگس» طرفداران زیادی پیدا کرد. بعد از سریال «نرگس» سریال پرمخاطبی را بازی نکرد، تا همین سال پیش که در ماه رمضان با سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» دوباره درخشید. اکنون به نظر می‌رسد با بازی در سریال «ستایش» این طرفداران چند برابر هم بشوند؛ سریالی که در فصل اولش خیلی‌ها را با تلویزیون آشتی داد و همه به دنبال این هستند که بالاخره چه بر سر ستایش خواهد آمد. اما ظاهر مهدی سلوکی با آن ظاهر قبلی تفاوت‌های زیادی دارد، دیگر خبری از آن جوان لاغر نیست، حالا این بازیگر جوان صورت پری دارد و تمام پیش‌فرض‌های ما را نسبت به چهره خودش به هم زده است.

او یکی از طرفداران پر و پا قرص ورزش است و هفته‌ای سه بار برای ورزش کردن به باشگاه می‌رود و هر روز سه ساعت تمرین می‌کند. نگه داشتن ظاهر بدنی‌اش برای او اهمیت زیادی دارد. یک سالی می‌شود که ورزش کردن را به طور جدی آغاز کرده است و حالا برای خودش یک حرفه ای به شمار می‌آید.

مهدی سلوکی در مورد اینکه چرا ورزش بدنسازی را انتخاب کرده است می‌گوید: در یکی از سریال‌هایی که بازی می‌کردم به پیشنهاد یکی از بازیگران به باشگاه بدنسازی رفتیم. من برای اولین بار به باشگاه بدنسازی می‌رفتم ولی خب از قبل برای داشتن اندام مناسب ورزش می‌کردم ولی بدنسازی را به تازگی تجربه می‌کنم. ورزش بدنسازی خیلی سنگین است و به خاطر همین سعی می‌کنم با وزنه‌های سبک کار کنم.» و این طوری است که دیگر هیچ ردی از آن جوان لاغر نمی‌بینیم.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: زندگی ایده آل


مطالب پیشنهادی:
لیست کامل برندگان جوایز ACM (اسکار دنیای موسیقی )سال 2014 + تصاویر
مهناز افشار در فستیوال فیلم نور امریکا،در کنار مدل ایرانی + تصاویر
کلیپ ساختن باران کوثری،برایش دردسر ساز شد + تصاویر
مسعود کیمیایی چهره مهناز افشار را خونین کرد!
واکنش تند به حضور مریلا زارعی در برنامه هفت