رضا رویگری از سکته مغزی اش می گوید!
سمت چپ بدنم بی‌حس شده است
سال‌هاست رضا رویگری را به‌عنوان یک بازیگر فعال می‌شناسیم و هنرنمایی‌های او را در نقش‌های متفاوتی دیده‌ایم اما متاسفانه 6 ماهی است که بیمار شده است. او دی ماه سال گذشته دچار سکته مغزی شد و این موضوع روی کار حرفه‌ای‌اش اثر گذاشت. رویگری امسال و در ماه رمضان با سریال «مدینه» سیروس مقدم مهمان خانه‌هایمان است و همین حضور بهانه‌ای شد تا پای درددل‌هایش بنشینیم...

 دوست دارم ابتدا از بیماری‌تان حرف بزنیم. چه شد که سکته کردید؟

استرس کار، مشکلات زندگی، هوای آلوده و آلودگی‌های صوتی. همه این مسائل دست به دست هم دادند و بالاخره من را از پای درآوردند. 6 دی ماه سال گذشته یک روز بعد از تولدم بود که سر و صورت خود را می‌شستم تا با همسرم بیرون برویم اما ناگهان سرم گیج رفت و به زمین افتادم. اورژانس من را به بیمارستان منتقل کرد و آنجا متوجه شدند سکته مغزی کرده‌ام. همین اتفاق باعث شد خانه‌نشین شوم.

در حال حاضر وضعیتتان چگونه است؟

سمت چپ بدنم و دستم بی‌حس است و حرکت نمی‌کند و صدایی هم برای خواندن ندارم. اکنون مراحل درمانی و فیزیوتراپی را می‌گذرانم. البته پزشکان متخصص نوید می‌دهند با پایان مراحل درمانی خوب خواهم شد.

 با این شرایط چگونه در سریال «مدینه» ایفای نقش کردید؟

با سختی. البته دوست داشتم در ماه رمضان مهمان خانه‌های مردم باشم و به همین دلیل تلاش کردم. آقای مقدم هم به‌عنوان کارگردان با شرایط من کنار آمدند و از این بابت از ایشان تشکر می‌کنم.

 در مدتی که در بستر بیماری بودید، دوستان یا مسئولان به عیادتتان آمدند؟

متاسفانه مسئولان که اصلا خبر نداشتند که بیمار هستم! حداقل از مدیران تلویزیون توقع داشتم سراغم بیایند، اما نیامدند. البته برنامه «هفت» گفت‌وگوی کوتاهی با من داشت اما حتی یک کلمه از این گزارش را پخش نکردند. متاسفانه ما ایرانی‌ها مرده‌پرست هستیم.

 اصلا چقدر به سلامت خود اهمیت می‌دهید؟

بسیار زیاد. هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم تا سالم باشم. مثلا در حال حاضر به دلیل شرایطم هفته‌ای 3-2 جلسه فیزیوتراپی می‌روم و تحت‌درمان هستم. فعالیت‌های مختلفی هم برای بهتر شدن وضعیت جسمی‌ام انجام می‌دهم. معتقدم جز صبر و طلب یاری از خداوند کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

 یادم می‌آید زمانی گفته بودید سیگار کشیدن را هم ترک کرده‌اید.

همین‌طور است. همیشه ورزش می‌کردم اما وقتی آدم عصبی می‌شود، خون در مغزش لخته می‌شود و فشارش بالا می‌رود. من به دلیل فشارهای روانی و کاری سکته کردم.

 در این هوای گرم چه می‌کنید که با انرژی سر صحنه حاضر شوید؟

چاره‌ای نیست باید برای زندگی کار کرد. به کارم عشق می‌ورزم و برای مردم کار می‌کنم برای همین انرژی می‌گیرم. البته مردم هم به من ابراز علاقه می‌کنند و نمی‌توانم این همه عشق و محبت آنها را بی‌پاسخ بگذارم. شما نمی‌دانید از زمانی که بیمار شده‌ام، مردم چقدر با دیدن حال و روزم ناراحت می‌شوند و برایم دعا می‌کنند.

 وقتی دچار استرس می‌شوید، چه می‌کنید تا استرس خود را کم کنید؟

سعی می‌کنم از چیزی که آزارم می‌دهد، دور شوم و اتفاق‌های ناگوار را فراموش کنم. البته گاهی آنقدر استرسم شدید است که نمی‌توانم مهارش کنم.

چه راهکاری برای غلبه بر استرس پیشنهاد می‌کنید؟

به نظرم در وهله اول مسئولان باید شرایط اقتصادی را کنترل و تورم را کم کنند. آنها باید موجبات آرامش و شادی را برای مردم فراهم کنند تا استرس در جامعه کم شود. آرامش خیلی اهمیت دارد و مسئولان هر کدام در حوزه کاری خود باید سعی کنند فشار اقتصادی کم شود و برای بهبود آن برنامه‌ریزی کنند. مردم نگران نان شب، اجاره منزل و پر کردن شکم خانواده‌شان هستند در حالی که باید آرامش داشته باشند. خب تمام این مسائل استرس‌زا هستند.

 کمی هم از «شهرام» سریال «مدینه» برای ما بگویید.

او یک کارخانه‌دار است که برای زندگی شخصی‌اش مشکلاتی پیش آمده ولی باور کنید آخر قصه را هنوز نمی‌دانم چون فیلمنامه به وسیله «سعید نعمت‌ا...» در حال نگارش است و نمی‌دانم پایان قصه چه اتفاقی می‌افتد.

اغلب فیلمنامه‌های سعید نعمت‌ا... تلخ است؛ البته با وجود این تلخی مخاطبان بسیاری دارد. آیا حال و هوای «مدینه» هم مشابه فیلمنامه‌های قبلی او است؟

من معتقدم زندگی تلخ است و نویسنده، کارگردان و بازیگر باید این تلخی را شیرین بازی کنند. این تلخی اگر حاوی پیامی باشد، تاثیرگذار است. همه زندگی شادی و خنده نیست. نگاهی به من بیندازید؛ سالم و سلامت بودم و ناگهان در بستر بیماری افتادم. به هرحال اینها تلخی و سختی‌های زندگی است.

 شما نقش‌های متفاوت و خاص را چگونه بازی می‌کنید که هیچ کدام شبیه دیگری نیست؟

فیلمنامه، کارگردان و خلاقیت خودم دست به دست هم می‌دهند و شخصیت‌های متفاوت شکل می‌گیرند.

 آیا برای ایفای نقش‌هایتان تحقیق هم می‌کنید؟

اگر در جامعه ما به ازای بیرونی داشته باشد، به دنبال آن می‌گردم اما برخی از نقش‌ها مانند کیان ایرانی در سریال «مختارنامه» در تاریخ وجود داشته که با کمک کتاب‌های موجود، کارگردان و فیلمنامه آن را درآوردم.

 به نظرتان تفاوت بازی در سریال‌های مناسبتی با دیگر سریال‌ها چیست؟

بازی در مجموعه‌های تلویزیونی مناسبتی سختی‌هایی دارد و باید فشرده کار کنیم تا به پخش برسند. ما در سریال «ملکوت» در لوکیشن بیمارستان، منتظر فیلمنامه بودیم و وقتی فیلمنامه به دست ما می‌رسید، متوجه می‌شدیم کدام بازیگران چه صحنه‌ای بازی دارند.

استرس‌های سر صحنه چه تاثیری روی کار می‌گذارد؟

همیشه می‌گویند آنچه پشت دوربین اتفاق می‌افتد، جلوی دوربین منعکس می‌شود. وقتی پشت دوربین آرامش، رفاقت و صمیمیت بین اعضای گروه حاکم و امکانات لازم فراهم باشد، اثر بهتری از کار درمی‌آید. با وجود اینکه سریال «مدینه» مناسبتی است اما همه چیز در آن به خوبی پیش می‌رود چون سعید نعمت‌ا... و سیروس مقدم شخصیت‌های آرامی دارند و همین ویژگی به گروه منتقل می‌شود.

 آیا «مدینه» نظر مخاطب را جلب خواهد کرد؟

سریال‌های سیروس مقدم همیشه مخاطب دارد. نام این کارگردان توانا، گروه، فیلمنامه و جذابیت اثر همه دست به دست هم می‌دهند تا مخاطبان پای گیرنده‌های خود بنشینند و از سریال استقبال کنند.

 و حرف آخر رضا رویگری؟

از مردم خواهش می‌کنم سر سفره افطار و سحر برای سلامتم دعا کنند.


گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: Salamatiran.com



 مطالب پیشنهادی:
از «جنیفر لوپز» بازنده تا «کیتی پری» برنده+تصاویر
جنجال ازدواج پرحاشیه مهناز افشار
انصراف مهناز افشار و فرخ نژاد از بازی در فیلم!!!
«تست آی کیو» مدونا، ناتالی پورتمن و نیکل کیدمن+تصاویر
اخطار حسام نواب صفوی با«هفتاد وکیل مجرب»برای دفاع هنرمندان برزیل+تصویر
عطاران، سقف فروش سینما را جا به جا کرد!+جدول