بازیگران از سرماخوردگی  می گویند
من تنها یک خاطره از این بیماری دارم و آن این است که یک بار به شدت سرما خورده بودم و امتحان هم داشتم.
مهران رجبی: از سرماخوردگی فقط یک خاطره دارم

به نظرم هر کسی در هر جایی که زندگی می‌کند بی‌شک برای یک بار هم که شده بیماری سرماخوردگی را تجربه کرده است اما مساله‌ای که متاسفانه وجود دارد این است که ما ایرانی‌ها موقعی که سرما می‌خوریم قبل از اینکه نزد پزشک برویم شروع می‌کنیم به خوددرمانی و حتی عده‌ای سرخود از آنتی‌بیوتیک‌ها هم استفاده می‌کنند که این موضوع نه‌تنها به آنها کمکی نمی‌کند بلکه ممکن است این بیماری در آنها نهادینه شود و هر از چند گاهی دچار آن شوند بنابراین من به سهم خودم می‌خواهم بگویم هنگامی که سرما می‌خورید سعی کنید همان ابتدا به پزشک مراجعه و از داروهایی که برایتان تجویز می‌شود استفاده کنید. عادت بد دیگر ما این است که حتی وقتی سرما می‌خوریم هم به یکدیگر دست می‌دهیم و گاهی روبوسی می‌کنیم که این عادت واقعا ناپسند است. به هر حال توصیه من این است که زمانی که دچار سرماخوردگی شده‌اید حتما نزد پزشک بروید و در خانه خوب استراحت کنید. 

من تنها یک خاطره از این بیماری دارم و آن این است که یک بار به شدت سرما خورده بودم و امتحان هم داشتم.

به همین دلیل مجبور بودم درس بخوانم اما متاسفانه در اثر تب شدیدی که داشتم صبح نتوانستم سر جلسه امتحان بروم اما خوشبختانه بعدا دوباره امتحان دادم و قبول شدم.

سعید پیردوست: سرما خوردنت هم خوبه!

سرماخوردگی از آن بیماری‌هایی است که بسیار اپیدمی و فراگیر است. به همین دلیل افراد از کوچک تا بزرگ آن را تجربه کرده‌اند که بی‌شک من هم از این داستان مستثنی نیستم. یادم است یک بار در شهرستانی برنامه داشتم و یک جمعیت میلیونی برای شرکت در آن مراسم به سالن آمده بودند. من به سختی بیمار بودم اما به دلیل قولی که داده بودم مجبور بودم در این مراسم شرکت کنم. به همین دلیل اول خودم چند تا قرص سرماخوردگی خوردم ولی حالم بهتر نشد تا اینکه به هر شکلی که بود سر برنامه حاضر شدم و صدایم هم به سختی درمی‌آمد اما مردم نه‌تنها اعتراضی نداشتند بلکه می‌گفتند پیردوست سرما خوردنتم خوبه! خلاصه پس از اجرای مراسم به بیمارستان رفتم و مجبور شدم سرم بزنم. به هر حال به نظر من بهتر است وقتی دچار بیماری‌ای می‌شویم از همان ابتدا به پزشک مراجعه کنیم تا بعدا زمان درمان طولانی نشود.

رضا توکلی: صورتم ورم کرد از بس مرا بوسیدند

ما ایرانی‌ها فرهنگ خاصی داریم و گاهی مهربانی‌هایمان دردسرساز می‌شود. مثلا من در حال حاضر در یک سریال بازی می‌کنم که یکی از محل‌های تصویربرداری‌مان بیمارستان است. درست روبروی قسمتی که ما کار می‌کنیم بخش عفونی قرار گرفته است و بیماران به خاطر لطفی که به ما دارند پیش ما می‌آیند و شروع می‌کنند به ماچ و بوسه کردن و اگر هم اعتراض کنیم ناراحت می‌شوند. به همین دلیل الان صورتم ورم کرده است و خب چیزی هم نمی‌توانم بگویم. توصیه می‌کنم زمانی که بیمار هستید از دست‌دادن و روبوسی کردن خودداری کنید. ضمن اینکه بدن ما یک امانت است و باید از آن به خوبی استفاده و با خوردن غذاهای سالم از آن حفاظت کنیم. درست است که هوای آلوده، ماندن در ترافیک و مصرف غذاهای پرچرب و به‌خصوص فست‌فود باعث زودتر بیمار شدن ما می‌شود اما می‌توانیم با برنامه‌ریزی کاری کنیم که کمتر بیمار شویم. باید بگویم سرماخوردگی مادر همه بیماری‌هاست و اگر در بدن ما باقی بماند می‌تواند حتی خطرناک هم باشد بنابراین بهتر است هم از خوددرمانی پرهیز و هم به پزشک مراجعه کنیم. خواهش می‌کنم وقتی بیمار هستید دیگران را در آغوش نگیرید و روبوسی نکنید چون به طرف مقابلتان ظلم می‌کنید.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: salamatiran.com

مطالب پیشنهادی:
مهناز افشار در پشت صحنه فیلم"مرگ ماهی"+تصویر
ترویج پوشش نامعمول 2 زن در تلویزیون+تصویر
یادبود شاعر آیینه ها
در سینما هم تبعیض علیه زنان
تصاویر پشت صحنه فیلم"خواب زده ها"