چاقی و لاغری اجباری رضا کیانیان و حامد بهداد!
بهداد آن روزها تازه از آفریقا برگشته بود و اتفاقا گرمای سوزان آفریقا او را لاغرتر کرده بود اما به خاطر اینکه بار دیگر مقابل دوربین مهرجویی برود این شرط را پذیرفت و...
 در عالم تئاتر و سینما، بازیگرانی بودند که به خاطر ایفای یک نقش، تصمیم گرفتند وزن شان را کم یا زیاد کنند. مرور افرادی که تن به این رژیم اجباری داده اند جالب و هیجان انگیز است.


امین طباطبایی

امین طباطبایی رکورددار بازیگرانی است که توانسته اند وزن خود را برای ایفای نقش کاهش دهند. بارها در عالم سینما و تئاتر، بازیگران مجبور به کم یا زیاد کردن وزن شان شده اند. یکی از این بازیگران امین طباطبایی است. او چندی پیش در موقعیتی قرار گرفت که مجبور شد برای ایفای نقش هملت، 33 کیلو وزنش را کم کند.

طباطبایی فقط 6 ماه برای کم کردن وزن و قرار گرفتن در موقعیت مناسب زمان داشت اما با اینحال همه عزمش را جزم کرده بود که بازی در نقش هملت را از آن خود کند.


حامد بهداد

تا پیش از بازی او مقابل دوربین مهرجویی، رکورد افزایش وزن به خاطر بازی در یک نقش، در دست رضا کیانیان بود اما این رکورد به دست حامد بهداد شکسته شد آن هم وقتی بود که مهرجویی به او پیشنهاد بازی در نقش دکتر فیلم جدیدش «چه خوبه که برگشتی» را داد اما برایش یک شرط گذاشت؛ 30 کیلو اضافه وزن.

بهداد آن روزها تازه از آفریقا برگشته بود و اتفاقا گرمای سوزان آفریقا او را لاغرتر کرده بود اما به خاطر اینکه بار دیگر مقابل دوربین مهرجویی برود این شرط را پذیرفت. او خیلی زود 30 کیلو وزن اضافه کرد اما این افزایش وزن ناگهانی باعث شد در همان اوایل فیلمبرداری، کارش به بیمارستان بکشد؛ انگار افزایش وزن برای او حسابی دردسرساز شده بود.


رضا کیانیان

همکاری با بهمن فرمان آرا در فیلم «خانه ای روی آب» و بازی در نقش «دکتر سپید بخت» پییشنهاد هیجان انگیزی برای رضا کیانیان بود، شاید فقط او می توانست از پس این نقش بربیایید.

بسیاری از منتقدان بازی او در این فیلم را سنگین ترین کار کیانیان در طول زندگی هنری اش می دانند. رضا کیانیان برای بازی در این نقش، حدود 20 کیلو وزن اضافه کرد.
بازیگرانی که مجبور به اضافه وزن یا کاهش وزن شدند

او که تا آن روز وزن ایده آلی داشت حالا باید مقابل دوربین فرمان آرا، نقش دکتری را ایفا می کرد که مردی جا افتاده و چاق بود.

رضا کیانیان در کتاب «با این مردم نازنین» درباره خاطرات بازی در نقش دکتر سپید بخت و فیلم «خانه ای روی آب» می گوید که یک روز، فردی سراغش رفته و از او خواسته راز افزایش وزنش را به او بگوید.


محسن تنابنده

یکی از بازیگرانی که برای حضور در سریال و بازی در نقش مورد علاقه اش وزن کم کرد محسن تنابنده بود.

در سریال پایتخت، تنابنده در نقش تقی بازی می کرد. او در این نقش کشتی گیری است که در ابتدا چاق است اما در طول سریال لاغر می شود چون باید به مسابقات برسد و مربی اش از او می خواهد که وزن کم کند. محسن تنابنده برای بازی در این نقش، در مدت کوتاهی 11 کیلوگرم وزن کم کرد. تنابنده درباره کاهش وزنش می گوید: «در 3 ماه، 11 کیلوگرم وزن کم کردم. متاسفانه بدون مراجعه به متخصص تغذیه این رژیم را جلو بردم و به همین خاطر مشکل گوارشی پیدا کردم. استرس زیاد و کاهش وزن غیراصولی باعث شد با مشکلات زیادی مواجه شوم.»

او می گوید رژیمش رژیمی من درآوردی بوده است.


کامبیز دیرباز

این بار دیگر علاقه شدیدی به ایفای نقش های متفاوت دارد، برای همین برای بازی در فیلم «خاکستر و برف» مجبور شد 15 کیلو چاق کند.
بازیگرانی که مجبور به اضافه وزن یا کاهش وزن شدند

او در این فیلم باید در نقشی مقابل دوربین می رفت که حدود 15 سال از خودش بزرگتر بود؛ به همین خاطر مجبور شد که وزن خود را بالا ببرد. او در این باره می گوید: «در سریال در چشم باد هم نقش پیرمردی 70 ساله را بازی کردم. در این فیلم هم نقشی را پذیرفتم که حدود 15 سال از خودم بزرگتر بود. خب باید وزن اضافه می کردم.»



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:همشهری سرنخ


مطالب پیشنهادی:
بیوگرافی "برن سات" بازیگر سریال "فاطماگل"
پاریس, عنوان "بدترین شهر روی زمین" را گرفت!!
گریم های متفاوت امین حیایی در کنار نیوشا ضیغمی برای "آدم باش"
مهربانی آنجلینا جولی برای طرفداری که از شوق دیدنش گریه می کرد
وضیعیت مساعد رضا داوودنژاد بعد از یک عمل دیگر