انتشار خبر ایجاد صفحه ای با عنوان بچه های پولدار تهران در شبکه اجتماعی طی هفته های اخیر بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت...
انتشار خبر ایجاد صفحه ای با عنوان بچه های پولدار تهران در شبکه اجتماعی طی هفته های اخیر بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت.
پس از آنکه در سال 2012 برای نخستین بار صفحه ای خارجی با عنوان بچه پولدارها در اینستاگرام ایجاد شد که در آن عکس هایی از وسایل، لوازم شخصی، خانه و ماشین های لوکس به نمایش در می آمد چندی قبل صفحه ای با همین مضمون و با عنوان بچه های پولدار تهرانی در اینستاگرام  بوجود آمد.

ایجاد این صفحه در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب قابل توجهی داشت و رسانه ها این پدیده را حاصل عمیق تر شدن شکاف طبقاتی در سالهای اخیر دانستند.
المانیتور یکی از رسانه هایی بود که ضمن انتشار گزارشی از این صفحه گردانندگان آن را "گروهی از ثروتمندان تازه به دوران رسیده" خواند و نوشت، این تصاویر نشان‌ دهنده زندگی پسران و دختران طبقه خاصی در ایران است که می‌توان آن‌ها را یک‌درصدی‌های ایران نامید و این در شرایطی است که رسانه‌های غربی پر از کلیشه‌های عجیب و غریب از زندگی در ایران است.  

کاربران شبکه های اجتماعی نیز بیشترین واکنش به این صفحه را با سوال "ازکجا آورده اي" داشتند و گردانندگان این صفحه را متهم کردند که از دلارهای نفتی توانسته اند چنین ثروتی را جمع کنند.
با این وجود گردانندگان این صفحه معتقداند در شرایطی که رسانه های خارجی از شرایط سخت زندگی در ایران به دلیل تحریم های اخیر خبر می دهند اقدام آنها می تواند نشان دهد که زندگی در ایران آنطور هم سخت نیست.

در همین حال امین جلالی عکاس خبرگزاری ایرنا امروز عکس های قرارداده شده در صفحه اینستاگرام "بچه پولدارهای تهران" را با نمونه هایی که خود عکاسی کرده مقایسه کرده و در گزارشی با عنوان از رویا تا واقعیت در این خبرگزاری منتشر کرده است. او در متن خبر آورده است: نمایش ثروت های بادآورده در جامعه ای که در سالهای اخیر شدیدترین تحریم ها را تجربه کرده است بر خلاف ایده ساده لوحانه «نمایش تصاویر جذاب از ایران»، یک ساختار به هم ریخته اقتصادی و دارای شکاف طبقاتی را یادآور می شود که بوی نفت می دهد.



http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/1621.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/1622.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/1623.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/1624.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/1625.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/1626.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/01/1/1627.jpg



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: irna.ir