سفر بدون مزه کردن غذا‌های محلی آنجایی که به آن سفر کرده‌اید، بی‌معنی است!

سفر بدون مزه کردن غذا‌های محلی آنجایی که به آن سفر کرده‌اید، بی‌معنی است! این نصیحت پدر‌بزرگ‌هاست که معمولاً هم به آن عمل می‌کنیم، اما گاهی بعضی از رستوران‌ها نه به خاطر غذا‌هایش، بلکه به خاطر عجیب بودن محیط و ویژگی‌های‌ اعجاب‌انگیز و شرایط خاصشان انتخاب می‌کنیم.در این مطلب، به معرفی رستوران‌هایی می‌پردازیم که گردشگران جهان، این رستوران‌ها را به خاطر عجیب و غریب بودنشان انتخاب می‌کنند و به واقع، در فهرست «عجیب‌و غریب‌ترین»‌ها جای می‌گیرند.

صرف غذا در رستوران پرنده
رستوران اسکای، صوفیه، بلغارستان، وقتی شما می‌توانید در یک هواپیمای پارک شده در زمین شام بخورید، شاید بتوانید روی یک میز در آغوش آسمان آبی هم شام بخورید ! این فرصتی است که در رستوران اسکای برای شما فراهم شده است؛ این رستوران در واقع از یک میز و 12 تا 16 صندلی تشکیل شده است. همه وسایل پذیرایی روی میز چیده می‌شود و بعد، ناگهان شما و میز و صندلی‌ها به آسمان می‌روید! در واقع یک جرثقیل شما و میزتان را از جا بلند می‌کند و در نتیجه شما می‌توانید در فاصله 50 متری زمین، شام خود را نوش جان کنید، این ایده در بسیاری از نقاط جهان این روز‌ها متداول شده است.

مواظب باشید یخ نزنید!
رستوران یخی، فنلاند: رستوران یخی در کل آدم را سرد می‌کند! رستورانی که در کنار هتلی به همین نام واقع است و تقریباً در اول ژانویه هر سال میلادی، یا از اول ساخته می‌شود یا مورد باز‌سازی و تعمیر قرار می‌گیرد، زیرا با هر بار آب شدن یخ‌ها در بهار و تابستان، آسیب‌ زیادی به آن وارد می‌شود. این رستوران در داخل قالب‌های بسیاری بزرگ یخ ساخته شده است و دمای آن بین 5 تا 10 درجه زیر صفر است، اما نگران نباشید. غذا‌هایی که در آن طبخ می‌شود، کاملاً گرم است! معروف‌ترین غذای این رستوران خوراک ماهی‌های قطبی است.


بالای یک درخت غول‌پیکر!
رستوران «ال بوندرا» کاستاریکا: یکی از تفریحات دوران بچگی خیلی‌ها بالا رفتن از درخت بود. حالا به یاد آن دوران، می‌توانید سری به رستورانی بزنید که بالای یک دختر غول‌پیکر و در میان شاخه‌های آن ساخته شده و شما باید با یک پله طنابی به آن برسید. در این رستوران درختی، با غذا‌های گیاهی و میوه‌های تازه از شما پذیرایی می‌شود.

صرف غذا در اتاق عمل!
رستوران کلینیک، سنگاپور: صرف غذا در رستورانی که نام «کلینیک» را به خود گذاشته است، از آن چیز‌های عجیب و غریب دنیاست! در این رستوران همه چیز به رنگ سفید است و غذا توسط پرستار‌ها سرو می‌شود و سس غذا که در داخل آمپول است، توسط پزشک سبز‌پوش «!» که همان سرآشپز رستوران است، به غذا اضافه می‌شود. سرو بعضی از غذا‌ها در این رستوران شما را به یاد اتاق‌های عمل و انجام جراحی‌های مهم می‌اندازد!


در میان پرنده‌ها غذا بخورید
رستوران دینگ پود، تایلند: نوع دیگر غذا خورن در هوا را می‌توانید در تایلند تجربه کنید. در رستوران «دینگ پود» شما و مهمانتان سوار یک اتاقک ننو مانند می‌شوید که میز پذیرایی وسط آن قرار دارد. بعد، شما را بالا می‌کشند و در حل معلق، غذای خود را نوش جان می‌کنید! هر وقت هم که بخواهید سفارش غذای جدید بدهید، شما را بالا یا پایین خواهند کرد تا خدمتکار بتواند سرویس‌دهی کند! حسن اصلی غذا خوردن در این رستوران، لذت بردن از منظره جنگلی و تماشای پرنده‌های زیبا و رنگارنگی است که در اطراف شما پرواز می‌کنند.

غذای غیر دریای در عمق دریا
رستوران ایتاها آندرس، مالدیو، این رستوران از آن رستوران‌هایی است که در داخل آن آرامش عجیبی را احساس خواهید کرد، البته اگر از دریا و غواصی می‌ترسید، به این رستوران مراجعه نکنید،. این رستوران در عمق هشت متری زیر آب درست شده است و در زمان غذا خوردن، کلی ماهی و موجودات دریایی دیگر در نزدیک‌ترین فاصله با شما شنا خواهند کرد. کل این رستوران با شده است و جالب اینکه در آن هیچ غذای دریایی سرو نمی شود.


صرف غذا در دل آتشفشان!
رستوران کاله اولهو، هاوایی: رفتن به این رستوران را خیلی توصیه نمی‌کنیم، زیرا تاکنون چند نفر از مراجعان به این رستوران مجروع شده‌اند!
این رستوران در نزدیک‌ترین فاصله به قله آتشفشانی «کاله» ساخته شده است اگرچه این آتش‌فشان غیر فعال است، اما گاهی سنگ و گدازه‌ای از داخل آن به بیرون پرتاب می‌شود که تاکنون چند بار سنگ کوچکی از همین گدازه‌ها به سر مراجعان اصابت و آنها را مجروح کرده است!

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir

مطالب جالب دیگر:
آوازخوانی احساسی جهانگیرشاه «قهوه تلخ» + لینک دانلود
فداکاری عجیب یک پسر؛ ازدواج با دوست سرطانی در بیمارستان! + تصاویر
کتابی که مهناز افشار سالی چندبار می​خواند!
استفاده طولانی از دستشویی، جان مرد هندی را گرفت!