در زیر، یک نکته از تنظیمات ایمیل یاهو برای علاقه مندان به این سرویس دهنده ارائه می‌شود. با کمک این تنظیم می‌توانید حتی زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید اشخاصی را که برایتان ایمیل ارسال می‌کنند بدون جواب نگذارید.

 

با وجود تعداد زیاد سرویس دهندگان رایگان ایمیل، جای هیچ گونه شکی نیست که یاهو در کشور ما از طرفداران پروپا قرص بسیاری برخوردار است اگرچه گوگل با عرضه Gmail قصد سربه نیست کردن یاهو را در سر می‌پروراند ولی تاکنون نتوانسته است حریف یاهوی با تجربه شود.
 
 در زیر، یک نکته از تنظیمات ایمیل یاهو برای علاقه مندان به این سرویس دهنده ارائه می‌شود. با کمک این تنظیم می‌توانید حتی زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید اشخاصی را که برایتان ایمیل ارسال می‌کنند بدون جواب نگذارید.

گزینه Vacation Response
قطعاً زمان‌هایی پیش خواهد آمد که به دلیل مسافرت یا تعطیلات کاری به ایمیل خود دسترسی نداشته باشید. در این صورت کلیه ایمیل‌های دریافت شده در انتظار پاسخ در صندوق نامه‌های دریافتی منتظر خواهند ماند تا پس از بازگشت از تعطیلات به سراغ شان بروید.
این تاخیر چند روزه در مطالعه ایمیل‌ها و ارسال پاسخ می‌تواند به قیمت رنجیده شدن دوستان یا از دست رفتن فرصت‌های کاری تمام شود.

یاهو برای این مشکل نیز چاره‌ای اندیشیده است:
Vacation Response به عنوان یک پاسخگوی اتوماتیک به تمامی‌ ایمیل‌های دریافت شده پاسخی مناسب خواهد داد و از ارسال کننده آنها به واسطه عدم دسترسی شما به صندوق پستی تان پوزش خواهد خواست.


روش کار بسیار ساده است: روی Mail Options از ناحیه بالا و سمت راست صفحه اصلی ایمیل خود کلیک کرده و در صفحه ظاهر شده گزینه Vacation Response را از ناحیه Personalization انتخاب کنید.
در پنجره ای که ظاهر خواهد شد و از ناحیه Duration تاریخ شروع زمان پاسخگویی خودکار را در قسمت Start Date و تاریخ پایان زمان پاسخگویی خودکار را در قسمت End Date وارد کنید. در مقابل هر کدام از این گزینه ها، کادر اول برای وارد کردن ماه، کادر دوم برای وارد کردن روز و کادر سوم برای وارد کردن سال در نظر گرفته شده است. در صورتی که مایل به انتخاب تاریخ موردنظر از تقویم باشید آخرین دکمه قرار گرفته در مقابل هر کدام از این گزینه ها، تقویم را ظاهر خواهد کرد. در قسمت Generic Response متنی را که مایلید در پاسخ به ایمیل های دریافتی به صورت اتوماتیک ارسال شود، درج کنید.

این پاسخ می‌تواند اعلام وصول ایمیل و قولی برای مطالعه و پاسخ به آن پس از بازگشت از تعطیلات باشد. در صورتی که مایلید پاسخ ارسال شده توسط پاسخ دهنده اتوماتیک به ایمیل‌های دریافتی از یک دامین خاص متفاوت از سایرین باشد کافیست متن موردنظر را در کادر Special Response وارد کرده و در کادر زیر آن آدرس دامین موردنظر (به عنوان مثال Gmail.com) را تایپ کنید. در پایان برای فعال کردن پاسخگوی اتوماتیک روی دکمه Turn Auto-Response On کلیک کنید.


مطالب جالب دیگر:
وسایل شکنجه در قرون وسطی!! (1)
مرد آمريكايی بخاطر نامزدش، گوریل شد!
با این تصاویر و تست میزان خشونت و استرس خود را تخمین بزنید!
دفتر یادداشت دیجیتالی مایکروسافت
دوستان قديمی، خواهر از آب درآمدند
حراج وسايل آخرين بازمانده تايتانيك
آنجلینا جولی و يك عمل زيبايی ديگر!
خوردن سوپر همبرگر 9 کیلویی در 4.5 ساعت!
سلطان پیتزا خوری! (+عکس)
تماشای تصاویر سه بعدی بدون عینک



گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: عصر ایران