تحقیقات جدید بر روی نتایج 100 تحقیق قبلی نشان می‌دهد افراد که دارای اندکی اضافه وزن هستند بیشتر از افراد لاغر عمر می‌کنند.اگر هرازگاهی تصمیم می‌گیرید که سبک زندگی سالمتری را در پیش بگیرید...

تحقیقات جدید بر روی نتایج 100 تحقیق قبلی نشان می‌دهد افراد که دارای اندکی اضافه وزن هستند بیشتر از افراد لاغر عمر می‌کنند.اگر هرازگاهی تصمیم می‌گیرید که سبک زندگی سالمتری را در پیش بگیرید و وزن کم کنید، با توجه به تحقیقات جدید می‌توانید رژیم را رها کرده و به طولانی زندگی کردن خود امیدوار باشید.
نتایج یک تحقیقات گسترده نشان می‌دهد که اندکی اضافه وزن می‌تواند به عمر طولانی افراد کمک کند.
مردان و زنانی که اندکی اضافه وزن دارند از افرادی که لاغر اندام هستند بیشتر عمر می‌کنند.
تحلیل نتایج 100 تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که وزن عادی دارند زودتر از افرادی که اندکی اضافه وزن دارند دار فانی را وداع خواهند گفت.
 
این نخستین باری نیست که نتایج تحقیقات چنین مسئله‌ای را نشان می‌دهد که کمی اضافه وزن برای سلامتی موثر است.
این احتمال وجود دارد که نگرانی نسبت به اضافه وزن و چاقی به این معنا است که مشکلات مرتبط به وزن چون فشار خون بالا و دیابت زودتر کشف و درمان بشوند و این امر در سلامت کلی فرد موثر باشد.
همچنین گفته شده است که ژن برخی از افراد ممکن است راهی برای رهایی آنها از تبعات چاقی باشد.
نظریه دیگر در این رابطه این است که افرادی که اضافه وزن دارند ممکن است بیشتر ورزش کنند و یا بیشتر مراقب چگونگی تغذیه خود باشند که در مقایسه با افراد لاغری که به خود گرسنگی می‌دهند و یا دخانیات مصرف می‌کنند تا اشتهای خود را سرکوب کنند، می‌تواند زندگی سالم‌تری باشد.
 
این محققان برای انجام آخرین تحقیقات در این رابطه به مطالعه 91 تحقیق انجام شده روی این موضوع در سراسر دنیا پرداخته که در تمام آنها میلیونها زن و مرد مورد بررسی قرار گرفته بودند. آنها با بررسی شاخص توده بدنی افراد در آغاز تحقیق و چگونگی مرگ آنها این نتایج را به دست آورده‌اند.
شاخص توده بدنی یا BMI یک فرمول ریاضی مربوط به قد و وزن است.
 در واقع این سنجش میزان چاقی را اندازه‌گیری نمی‌کند بلکه ابزاری مناسب است تا سلامت وزن فرد با توجه به قدش تخمین زده شود. این شاخص در بین سال‌های 1830 تا 1850 توسط آدولف کوتله دانشمند بلژیکی ابداع شد.
نتایج این تحقیقات در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com

مطالب جالب دیگر:
اولین خیابان تهران کجا بود؟! + تصویر
روشی جالب برای لاغر شدن!!
برلوسکونی 76ساله با مجری زیبای 27ساله نامزد کرد!! + عکس