گروهی از پزشکان انگلیسی معتقدند، بهترین راه برای پایین آوردن دمای بدن در روزهای گرم فصل تابستان نوشیدن یک فنجان چای داغ است. چای داغ به دلیل اینکه باعث بالا بردن تعریق می‌شود دمای بدن را زود‌تر پایین می‌آورد...
گروهی از پزشکان انگلیسی معتقدند، بهترین راه برای پایین آوردن دمای بدن در روزهای گرم فصل تابستان نوشیدن یک فنجان چای داغ است. چای داغ به دلیل اینکه باعث بالا بردن تعریق می‌شود دمای بدن را زود‌تر پایین می‌آورد.
از دیرباز این توصیه همواره دهان به دهان می‌گشته که اگر گرمت است چای بنوش، ممکن است شما از کنار این توصیه با تعجب رد شده باشید و با خودبگویید چرا باید هنگامی که گرمتان است بالاختیار تعریقا بدنتان را افزایش دهید!
اکنون اما دانشمندان انگلیسی با تایید همین توصیه دیرینه، به شما می‌گویند در روزهای گرم تابستان به جای نوشیدن آب خنک، چای داغ بنوشید.
دکتر «پی‌تر مک‌ناگتنون»، استاد عصب‌شناسی دانشگاه کمبریج، که در این مطالعه دخیل نبود گفت: «از آنجایی که نوشیدن یک فنجان چای داغ باعث بالا بردن دمای مرکزی بدن می‌شود بدن با سرعت بیشتری عرق می‌کند و پوست زود‌تر خنک می‌شود.»

بر اساس این مطالعه که در مجله عصب پژوهی بریتانیا به چاپ رسدیه است، قسمت فوقانی سیستم گوارشی که از دهان شروع می‌شود با توجه به میزان دمای نوشیدنی‌ها به مغز پیام می‌رساند که چه میزان عرق تولید کند. عرق از روی تن به سرعت تبخیر می‌شود و هنگامی که تبخیر صورت گیرد، دمای بدن کاهش می‌یابد و همین امر در ‌‌نهایت باعث خنک‌تر شدن می‌شود. از آنجایی که نوشیدنی گرم سرعت تعریق و در نتیجه تبخیر را بالا‌تر می‌برد، بدن سریع‌تر خنک می‌شود.
دکتر «کریستو گورد»، متخصص تحلیل دمای بدن انسان در دانشگاه سیدنی با تایید این مطالعه گفت: «با بالا رفتن درمای بدن، تعرق نیز افزایش می‌یابد، درست است که این عمل باعث می‌شود فرد برای چند لحظه احساس گرمای بیشتری کند، اما همین تعریق بالا در ‌‌نهایت باعث می‌شود که دمای بدن‌ و پوست زود‌تر پایین بیاید.»

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir

مطالب جالب دیگر:
رابطه شیطانی پزشک با زنان بی هوش در اتاق عمل! + عکس
کشف دلیل تمایل پستانداران به تک‌همسری!
آرایش عجیب زن سرشناس سوژه شد! + عکس
دختر 17ساله ای که فکر می کرد معده درد دارد اما باردار بود! + عکس