پژوهش جدید محققان شرکت یونیلیور برای اولین بار نشان داده که زنان با چهره جوان‌تر برای مدت طولانی‌تری زندگی کرده و از فشار خون پایین‌تری برخوردارند.....
پژوهش جدید محققان شرکت یونیلیور برای اولین بار نشان داده که زنان با چهره جوان‌تر برای مدت طولانی‌تری زندگی کرده و از فشار خون پایین‌تری برخوردارند.
 محققان نشان داده‌اند که این گروه زنان به دلیل فشار خون پایین‌تر با احتمال خطر ابتلای کمتر به بیماری‌های قلبی عروقی مانند حمله و سکته مغزی روبرو هستند.

محققان این پژوهش مدعی هستند که این اولین بار است که طول عمر افراد بطور مستقیم با سرعت پیر شدن پوست آنها مرتبط شده است.

یک سوم از بزرگسالان با مشکل فشار خون بالا روبرو هستند که در صورت عدم درمان، احتمال سکته و حمله قلبی بشدت افزایش می‌یابد.

این بیماری با عنوان قاتل خاموش شناخته شده چرا که علائم آن تا لحظات آخر نادیده مانده و اصلی‌ترین دلیل مرگ در سراسر جهان است.

این پژوهش که در مجله Gerontology منتشر شده، نشان داد که زنان با خطر ابتلای کمتر به بیماریهای قلبی عروقی نسبت به سن خود جوانتر به نظر می‌رسیدند.

این پژوهش شامل 514 زن بالغ با میانگین سنی 63 سال بود.

محققان همچنین نشان دادند مردانی که از خانواده‌های با طول عمر زیاد بودند در مقایسه با افرادی که اقوامشان از طول عمر متوسط برخوردار بودند، 1.4 سال جوانتر از سن خود نشان می‌دادند.

هر دو گروه زنان و مردان در خانواده‌های با عمر طولانی از چروک پوست کمتر در بالای بازوی خود نسبت به افراد دیگر در همان سن برخوردار بودند.

محققان امیدوارند که نتایج این پژوهش بتواند افراد را به اتخاذ یک شیوه زندگی سالم و نظارت منظم بر پارامترهای سلامتی مانند فشار خون تشویق کند چرا که این تحقیقات نشان داده این عوامل نه تنها بر سلامتی تاثیر داشته بلکه می‌تواند حتی بر ظاهر فیزیکی نیز تاثیرگذار باشد.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir

مطالب جالب دیگر:
این دختر 22 ساله کمرباریک ترین دختر دنیاست!! + عکس
وقتی لیدی گاگا از خودش هم عجیب تر می شود!! + عکس
دختری که تمام تلاشش را می کند تا شبیه عروسک باربی شود!! + عکس
داستان زیبای «خیانت»
مردی با بدن قطعه قطعه!! + عکس