... در کشور اسپانیا فستيوال پرش از سر کودکان، برگزار می‌شود. این یک داستان فکاهی نیست، مراسم فستیوال پرش از کودکان یک مراسم آئینی است که...


شاید خرافه شامل ترین و عام‌ترین ذهنیت باطل و غیر واقعی‌ای است كه در میان همه ملل، و در زمینه‌های مختلف وجود دارد. هر فرهنگی برای آن، واژه‌ای، اصطلاحی را بیان كرده است. واژه «خرافه» در میان اقوام سامی و ایرانی و سوپراستیشن (Superstition) در میان لاتین‌زبان‌ها، گویای آن مفهوم است. در هر حال، هر نوع اندیشه باطل و خلاف واقعی (Non Real) را خرافه‌ می‌گویند كه هیچ ارتباطی میان اشیا قائل نباشد و سنخیت و تناسب را در رابطه دو چیز با همدیگر، منكر شود.

در غرب نیز مردم بسیاری زيادی به خرافات معتقدند و بر سر همین خرافات و آئین‌هایی که برای آن انجام می‌دهند حتی ممکن است جانشان را از دست بدهند.

در کشور اسپانیا فستيوال پرش از سر کودکان، برگزار می‌شود.
این یک داستان فکاهی نیست، مراسم فستیوال پرش از کودکان یک مراسم آئینی است که از سال 1620 ، سالیانه در سراسر اسپانیا برگزار می‌شود.

مراسم به این گونه است که مردان بالغ که با پوشیدن، لباس‌هایی که نماد شیطان است از سر کودکان بيچاره می‌جهند.

آنها به عنوان نمادی از پلیدی‌ها از بالای سر کودکان می‌پرند و با این کار به زعم خودشان بدی‌ها، بیماری‌ها و.... را از سر کودکان دور می‌کنند. گرچه این بیشتر به یک کابوس شبیه است این مرسم مذهبی بخشی از یک فستیوال ویژه مذهب کاتولیک است که هر ساله در سراسر اسپانیا برگزار می‌شود.

این آئین بین مردم اسپانیا به "ال‌کولاچو" معروف است و نماد پرش شیطان از سر کودکان و بردن پلیدی‌ها به همراه خود، به جهنم است. در ضمن افرادی که نماد شیطان هستند، در طول این فستیوال در یک حرکت نمادین، در زمان‌های مشخصی مردم را با شلاق میزنند.


نمونه‌های زیادی از خرافات در دیگر کشورهای اروپایی نیز موجود است که از جمله آن می‌توان به انگلیس اشاره کرد که به عنوان یکی از خرافاتی‌ترین کشورهای اروپا معروف است. صدها سال است كه در انگلستان مراسمی بر پا می‌شود كه مردان با سياه كردن چهره هايشان و برپايی جشنی‌ همگانی ‌ورود ‌بهار ‌را ‌خوشامد ‌می‌گويند.

در اين مراسم كه قدمت آن به سال 1448 باز مي گردد مردان شركت كننده چهره هايشان را سياه می‌كنند تا از شر ارواح خبيث در امان بمانند.

در ایتالیا نیز مردم زیادی به خرافات معتقدند، در گذشته چنانچه در موقعیتی کسی با یک گربه روبرو می‌شد نشان از بدبختی، مشاجره و بد شدن آب و هوا می‌داد .در قرون وسطی گربه‌ها را حیوانات جادو زده می‌انگاشتند که باید آنها را برای بیرون کردن شیطان و دور نگه داشتن بدبختی به قتل رساند و آنها را از برج به زیر انداخت و يا سوزاند و به آتش انداخت و برخی اوقات آنها را زنده به گور کرد و یا در میان دیوارها قرار داد تا از صدمات احتمالی جلوگیری نمود.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: fardanews.com

مطالب جالب دیگر:
رابطه زنگ تلفن همراه با شخصيت افراد!
زنی با کالبدی شگفت انگيز!
شکایت یک كشاورز از گوسفندانش!
گزارشی جالب و خواندنی از حيوانات عجيب در سال 2008!
انگيزه قتل خانواده جنیفر هادسون مشخص شد!