مطالعه‌اى تازه نشان مى‌دهد که مى‌توان چربى‌ها را منجمد کرد. این روش که به رژیم غذایى و ورزش نیازى ندارد ممکن است آسان‌ترین برنامه کاهش وزن جهان باشد....
مطالعه‌اى تازه نشان مى‌دهد که مى‌توان چربى‌ها را منجمد کرد.
این روش که به رژیم غذایى و ورزش نیازى ندارد ممکن است آسان‌ترین برنامه کاهش وزن جهان باشد.
طبق ادعاى دانشمندان به راحتى و بوسیله کاهش دماى منزل مى‌توان از سرما لرزید و وزن بدن را کم کرد.
سرماى ملایم انرژى بدن را افزایش مى‌دهد. اکثر خانه‌ها در اروپا در فصل زمستان بسیار گرم هستند، اما محققان مرکز پزشکى دانشگاه ماستریخت در هلند توصیه مى‌کنند که دماى خانه‌ها را براى چند ساعت در روز بین ١۵ تا ١٧ درجه سانتیگراد نگه دارید.

به گفته محققان از آنجایى که ما زمان زیادى را در مکان‌هاى سرپوشیده و در خانه‌ها و دفا‌تر کار گرم مى‌گذرانیم، بدن ما براى گرم ماندن به صورت طبیعى کالرى نمى‌سوزاند.
این سنت که در از قرن پیش متدوال شده باعث گردیده که ما به کنترل دماى محیط اطراف خود عادت کنیم. اما دماى نزدیک به دماى بیرون ممکن است براى سلامت انسان مفید‌تر باشد.
سرما به سادگى باعث افزایش ٣٠ درصدى نرخ سوخت و ساز بدن مى‌شود (سرعتى که طى آن کالرى‌ها مى‌سوزند)، و لرزیدن بر اثر سرما مى‌تواند این نرخ را به ۵ برابر یعنى حدود ۴٠٠ کالرى در ساعت افزایش دهد.
این تیم هلندى دریافته است که میزان سوختن کالرى در بدن افرادى که در یک دوره ١٠ روزه، روزانه شش ساعت را در دماى ١۵ درجه سانتیگراد سپرى کرده‌اند، افزایش داشته است.
به گفته محققان اگرچه لرزیدن احساس خوشایندى نیست، کاهش دما و به تبع آن احساس سرما احتمالا گزینه‌اى آسان براى آن دسته از افرادى است که براى ادامه رژیم غذایى خود به سختى تلاش مى‌کنند.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: hamseda.ir

مطالب جالب دیگر:
شغل دوم بازیگران سرشناس ایرانی!
حلزون در کنسرو نخود سبز در خرم آباد!! + عکس
عکس منتخب روز / 3 بهمن
بدترین پسورد های سال 2013 اعلام شدند
کارتون روز: قرارهای فیسبوکی و اینترنتی!