از جمله مهم ترین شرکت های ساخت تلفن های هوشمند که تقریبا تمام محصولات خود را بر مبنای سیستم عامل اندروید می سازند می توان به ""Samsung ، " "HTC ، ""Sony ، ""LG و خود گوگل اشاره کرد...
از جمله مهم ترین شرکت های ساخت تلفن های هوشمند که تقریبا تمام محصولات خود را بر مبنای سیستم عامل اندروید می سازند می توان به ""Samsung ، " "HTC ، ""Sony ، ""LG و خود گوگل اشاره کرد.
البته رقابت اصلی برای ساخت برترین گوشی های تلفن همراه نیز در میان همین شرکت ها است.
اما برترین اسمارت فون‌های سال گذشته‌ی میلادی که دیدن آنها خالی از لطف نیست از این قرارند:

5) Galaxy Note II
شاید اولین چیزی که موقع دیدن این گوشی از خود پرسیده اید، این است که "این یک گوشی است یا تبلت؟!" یا "چطور می توان آن را در جیب قرار داد؟!"
در واقع می توان این گوشی را دلیل بوجود آمدن اصطلاح "Phablet” دانست چرا که این گوشی تقریبا تمام ویژگی های یک تبلت را نیز داراست.
صفحه ی لمسی با وضوح بسیار بالا و و با اندازه ی 5.5 اینچ به همراه پردازنده های قوی و 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه ی داخلی، بهره گیری از اندروید4.1.1   و از همه جالب تر، خودکار این گوشی که می توان گفت یکی از دلایل مشهور شدن این گوشی است و بسیاری امکانات دیگر این گوشی را به پنجمین گوشی سال 2013 میلادی تبدیل کرده است
 حدود قیمت این گوشی در ایران: از 1,245,000 تا 1,300,000 تومان


4) LG Nexus 5
همواره وقتی که سخن از مقایسه ی سخت افزار گوشی ها میان بیاید، گوگل گوی سبقت را از آن خود خود کرده است.
Nexus 5 آخرین مدل از گوشی های قدرتمند نکسوز است که با همکاری گوگل و LG ساخته شد.
از نقاط قوت این گوشی نسبت به مدل های قبل تر می توان به استفاده از اندروید 4.4 و قیمت مناسب آن نسبت به امکانات زیادش اشاره کرد.
پردازنده Quad-core 2.3 GHz ، 2 گیگابایت رم ، صفحه ی لمسی 4.95 اینچ با وضوح بسیار بالا، حافظه ی داخلی تا 16 گیگابایت و دوربین 8 مگاپیکسل با فیلم برداری Full HD از دیگر امکانات این گوشی ست. البته یکی از نقاط ضعف این گوشی عدم امکان دسترسی به حافظه ی خارجی ست.
 حدود قیمت این گوشی در بازار ایران از 1,360,000 تا 1,444,000 تومان است.


3) Xperia ZL
سازنده های ژاپنی فقط بخاطر تلویزیون ها و پلی استیشن هایشان مشهور نیستند. Sony با عرضه ی سری گوشی های Xperia نشان داد که واقعا یکی از غول های الکترونیکی جهان است که در هیچ زمینه ای کم نخواهد آورد.
این مدل از گوشی های Xpeia با ظاهری زیبا و امکانات فوق العاده اش یکی از موفق ترین گوشی های سال بود.
این گوشی را نمی توان تنها یکی از بهترین گوشی های سال برشمرد بلکه اولین گوشی در ارائه ی صفحه های با کیفیت 1080p درمیان اسمارت فون ها دانست.
این گوشی دارای صفحه ی نمایش Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 است و جالب است بدانید اگر این گوشی را تا 30 دقیقه در آب نگه دارید، هیچ مشکلی پیدا نخواهد کرد.
پردازنده ی این گوشی از مدل "1.5 GHz Quad-core Krait" بوده و 2 گیگابایت رم به همراه 32 گیگ حافظه را عرضه می کند و سیستم عامل آن اندروید 4.1 است.
حدود قیمت این گوشی در بازار ایران از 1,210,000 تا 1,215,000 تومان است.


2) HTC one
به جرئت می توان گفت که این گوشی توانسته در رقابت با دیگر برندها، به سختی رقبا را شکست دهد. این گوشی را از هر جهت می توان یکی از تجربه های موفق HTC به شمار آورد.
شاید اولین نکته ای که با بدست گرفت این گوشی متوجه آن می شوید، بدنه ی آلومینیومی آن است که حقیقتا هنگام استفاده از آن به شما احساس راحتی می دهد.
اما اگر از مسائل ظاهری بگذریم، HTC one یکی از بهترین ها از جهت سخت افزار هم بوده است.
صفحه ی نمایش Full HD ، پردازنده ی 1.7 GHz Quad-core Krait 300 ، 2 گیگابایت رم و همینطور سیستم پخش صدای فوق العاده که می توان آن را هم ارز با اسپیکر های audio stereo speakers دانست
همچنین دوربین بسیار قدرتمند 8 مگاپیکسل که در نور بسیار کم هم می تواند تصاویر بسیار خوبی بگیرد.
این گوشی با 5 طرح مختلف از موفق ترین گوشی های 2013 به شمار می رود.
 حدود قیمت این گوشی در بازار ایران از 1,440,000 تا 1,890,000 تومان است.

1)Galaxy S4
و اما بهترین اسمارت فون لیست ما چیزی نیست جز Galaxy S4.
در اینجا هم می توان بدنه ی آلومینیومی ""HTC one را بر روی اسکلت این هیولا دید. این گوشی در دو مدل مختلف بسته به کشور اقامت شما عرضه می شود!
تفاوت این دو در پردازنده ی آنهاست که مدل اول GT-i9500 دارای پدازنده ی Exynos 5 Octa-core processor و دومی GT-i9505 دارای پردازنده ی Quadcore Snapdragon 600 processor است که هر دو را برای پردازش اپلیکیشن ها و بازی ها بسیار قدرتمند کرده است.
غیر از این شما در این گوشی از 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ی داخلی که با استفاده از حافظه ی خارجی micro SD قابل ارتقاء است، بهره مند هستید.
باتری این گوشی هم از جدیدترین فناوری ها بهره برده که می تواند تا مدت بسیار زیادی، گوشی را آماده بکار برای استفاده کننده نگه دارد.
و آخرین نکته درباره ی Galaxy S4 قابلیت های نرم افزاری بسیار کارآمد و بهره مندی از فناوری NFC است.
 حدود قیمت این گوشی در بازار ایران از 1,440,000 تا 1,820,000 تومان است

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir

مطالب جالب دیگر:
هنرنمایی بسیار جالب! نقاشی کشیدن با اتو !! + عکس
قورباغه عجیبی که تغییر رنگ می دهد! + عکس
عکسی از چهره کودکی شیلا خداداد!
اطلاعاتی جالب درمورد مموری های SD
کارتون روز: هنر مادران ایرانی در آشپزی!