مبتکران ساعتی ساخته اند که به جای نشان دادن زمان و بهره مندی از اعداد دیجیتالی، حس گذشتن زمان را با لرزش هر پنج دقیقه یک بار نشان می دهد...
مبتکران ساعتی ساخته اند که به جای نشان دادن زمان و بهره مندی از اعداد دیجیتالی، حس گذشتن زمان را با لرزش هر پنج دقیقه یک بار نشان می دهد.
در این ساعت که Durr نام دارد، به جای صفحه نمایش معمولی ساعت ها، به طور مداوم اطلاع و هشدار (نوتیفیکیشن) هایی ایجاد می کند که به کاربر خود هشدار دهد زمان کم یا بیش از حد نیاز بر روی کارهای روزانه صرف می کند.
این ساعت توسط دو مبتکر اهل نروژ طراحی شده است.آنها یک روز در محل کار خود به سرعت گذشت زمان توجه کرده و به فکر یافتن راه ساده ای برای استفاده بهتر از زمان خود افتادند.



این 2 نفر نمونه اولیه ساعت  Durr را فقط در نیم ساعت ساختند و طراحی خود را صبح روز بعد برای فروش عرضه کردند.آنها 50 عدد از ساعت های خود را طی شش هفته به قیمت 75 پوند فروختند.
این طراحان قصد داشتند با عرضه این ساعت توجه کاربر را به گذشت زمان و چگونگی درک فرد از گذشت زمان جلب کنند.این ساعت دارای یک صفحه رنگی با یک بند چرمی قهوه ای ساده و یک دکمه کوچک برای روشن و خاموش کردن لرزش هاست.
این مبتکران نروژی می گویند پس از آنکه این ساعت را به مدت 6 ماه به دست ببندید، زندگی روزانه ریتم و ضربان خاصی می یابد.
با این حال، منتقدان این ساعت را مورد انتقاد قرار داده و می گویند این ساعت چیزی جز یک ساعت تخم مرغ پزی بر روی دست نیست و برخی دیگر آن را شمارش معکوس برای مرگ دانسته اند.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com

مطالب جالب دیگر:
اس ام اس های جالب و جدید
دوستی عجیب یک زن با ببر 3 متری! + عکس
توضیح روناک یونسی درمورد رستورانش در کیش!
تتو های دائمی جایگزین حلقه های ازدواج! + عکس
روش جدید شارژ گوشی با حرارت لیوان چای! + عکس