کشور چین قصد دارد قطاری سریع‌السیر راه‌اندازی کند که این کشور را به کانادا و آمریکای شمالی وصل می‌کند...
کشور چین قصد دارد قطاری سریع‌السیر راه‌اندازی کند که این کشور را به کانادا و آمریکای شمالی  وصل می‌کند.
به گزارش روزنامه پکن تایمز در روز پنج‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت، قرار است این خط آهن از شمال شرقی چین آغاز شده و پس از عبور از سیبری و تونلی که از زیر اقیانوس آرام عبور می‌کند و گذر از آلاسکا و کانادا به قاره آمریکا برسد.

روزنامه پکن تایمز از قول یک متخصص خطوط راه‌آهن می‌نویسد که این قطار برای آن که پکن را به قاره آمریکا پیوند دهد باید از تنگه برینگ بگذرد که بین روسیه و آلاسکا واقع شده، و برای این مسیر باید ۲۰۰ کیلیومتر تونل زیر‌آبی ساخته شود.  
این متخصص که وَنگ مِنگ‌شو نام دارد به پکن تایمز می‌گوید: «در حال حاضر مشغول گفت‌وگو و رایزنی هستیم. روسیه سال‌هاست که دارد به این اتفاق و این خط راه آهن فکر می‌کند.»

به گزارش روزنامه گاردین، این پروژه که به نام «خط چین- روسیه- کانادا- آمریکا» شناخته می‌شود ۱۳ هزار کیلومتر طول خواهد داشت که سه هزار کیلومتر طولانی‌تر از راه‌آهن سراسری سیبری است.
قرار است این قطار با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و دو روز طول خواهد کشید تا مسافران از شمال شرقی چین به آمریکا برسند.

هنوز مشخص نیست که آیا دولت پکن برای عملی ساختن این پروژه با دولت‌های آمریکا و کانادا وارد مذاکره شده است یا نه. به گفته کارشناسان راه‌اندازی تونل زیرآبی در تنگه برینگ نیازمند کار مهندسی بسیاری است که اگر عملی شود طولانی‌ترین تونل زیر آبی جهان خواهد بود.
در حال حاضر تونل مانش که اروپا (شمال فرانسه) را به انگلستان (شهر کنت) متصل می‌کند، با حدود ۵۰ کیلومتر طول، طولانی‌ترین تونل زیر آبی جهان است.

روزنامه گاردین می‌نویسد که خبرنگاران به  عملی بودن این گفته‌ها و راه‌اندازی این تونل مشکوک‌اند.
اما روزنامه دولتی پکن تایمز از قول متخصص خطوط‌ راه آهن نوشته است که تکنولوژی ساخت تونل زیرآبی در چین وجود دارد و قرار است در ساخت تونل زیرآبی فوجیان (جنوب شرقی چین) به تایوان مورد استفاده قرار گیرد.
گفته می‌شود چین جز پروژه «چین-روسیه-کانادا-آمریکا» سه پروژه دیگر را هم در دست دارد.
یکی از این پروژه‌ها قرار است غرب دور کشور چین را از طریق قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه به کشور آلمان وصل کند. پروژه دیگر از لندن آغاز شده و پس از عبور از پاریس و کی‌یف به مسکو می‌رسد و در آن‌جا دو شاخه می‌شود که یک شاخه به سیبری می‌رود و شاخه دیگر به چین. پروژه سوم نیز جنوب غربی چین را به سنگاپور وصل خواهد کرد.

روزنامه پکن تایمز می‌گوید تمام این پروژه‌ها در حال حاضر در دست بررسی‌اند.



گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع : konjkav.com



مطالب جالب دیگر:
خانه ای فوق العاده رویایی در وسط رودخانه!! + عکس
گران قیمت ترین ساعت زنانه جهان!! + عکس
بالاخره سنگ قبر همسر بنیامین نسیم حشمتی گذاشته شد! + عکس
اقدام عجیب یک هکر برای تبریک گفتن به همسرش!!
عکس های جالب و دیدنی