بسیاری از فناوری های رایج امروزی نتیجه تخیل انسان بوده که به حقیقت پیوسته اند و از آن جمله می توان به عینک های هوشمند، شنل های نامرئی کننده و دوچرخه های پرنده فیلم جنگ ستارگان...
بسیاری از فناوری های رایج امروزی نتیجه تخیل انسان بوده که به حقیقت پیوسته اند و از آن جمله می توان به عینک های هوشمند، شنل های نامرئی کننده و دوچرخه های پرنده فیلم جنگ ستارگان اشاره کرده که ابتکارات آینده نگرانه رمانهای علمی و تخیلی بوده اند اما اکنون به حقیقت پیوسته اند.
اگرچه این این گجت ها همگی خوب به نظر می آیند، اما یک نظر سنجی در انگلیس نشان می دهد مردم برای قرن آینده بیشتر خواهان دارویی هستند که تمامی بیماری ها را درمان کند.

رویاهای انسان برای قرن آینده

این نظر سنجی که توسط نمایندگی شرکت فیلیپس در انگلیس انجام شده است حاکی از آن است لباس های ضد چروک، خودروهای بدون راننده، روباتهایی که کارهای خانه را انجام دهند و ماشین زمان، به ترتیب دومین تا پنجمین رویای انسان برای قرن آینده هستند.

این افکار سنجی که بر روی یک هزار نفر صورت گرفته نشان داد: دو سوم از افراد شرکت کننده خواهان عرضه قرصی هستند که تمامی بیماری ها را درمان کند. این خواسته، رتبه نخست رویاهای انسان برای آینده به خود اختصاص داده است.
از هر پنج نفر، یک نفر مدعی است که ممکن است رایانه، تلویزیون یا هدفون را کناری بگذارد تا ابتکارات مرتبط با بهداشت و درمان را ببیند.

این نظر سنجی حاکی از آن است که تقریبا دو درصد از مردم دوست دارند برای قرن آینده شاهد ماشین زمان یا روبات هایی باشند که کارهای خانه را انجام می دهد
یک پنجم از افراد مورد نظر سنجی نیز فقط خواستار درمانی برای طاسی بودند.

خودروهای بدون راننده، از جمله رویاهای انسان بوده که اکنون تا حدودی به واقعیت پیوسته و شرکت های فناوری و خودروسازی در حال آزمایش آن هستند.
در این نظر سنجی در مورد برترین اختراعات بشر طی قرن گذشته نیز پرسیده شد.

برترین اختراعات بشر در قرن گذشته
نیمی از شهروندان انگلیسی حاضر در این نظر سنجی، اینترنت و شبکه گسترده جهانی آن را برترین و مهمترین ابتکار خود در یکصد سال اخیر دانسته اند.
در بین پنج اختراع برتر قرن گذشته ، دو پیشرفت بهداشت و سلامت دیده می شود که 40 درصد شرکت کنندگان جراحی لاپاراسکوپی و 33 درصد نیز ساخت ضربان ساز را از مهمترین ابتکارات در قرن گذشته دانسته اند.

"جکی تیلور" روانشناس سایبری گفت: نکته قابل توجه و شگفتی این نظر سنجی این است که فقط یک چهارم از شرکت کنندگان تلفن هوشمند را معنادارترین ابتکار قرن اخیر دانسته اند و اختراعاتی که سلامت و حس امنیت را بهبود بخشیده در بالای این فهرست قرار گرفته است.
مجریان این نظر سنجی می گویند مردم هنوز فناوری را دوست دارند که آنها را به یکدیگر مرتبط کند اما از سوی دیگر تقاضای زیادی برای ابتکاراتی وجود دارد که تاثیر مثبت بر روی خانه و زندگی خانوادگی شان بگذارد. آنها ابتکاراتی را می خواهند که نیازهای انسانی عمیق تری را درک کرده و به آن بپردازد.

وسایل الکترونیکی مصرفی مانند تلفن همراه و تلویزیون دو ابتکار نهایی از بین پنچ اختراع برتر قرن گذشته بوده اند.
در حالی که مردم انتظارات خود را برای یکصد سال آینده بالا می برند کمتر از یک سوم افراد مورد نظر سنجی خواهان استفاده از ماشین زمان هستند.
"واندر بروجل" مدیر عامل شرکت فیلیپس در انگلیس و ایرلند می گوید فناوری که ما را به یکدیگر مرتبط می کند به طور اساسی شیوه زندگی، کار و تعامل ما را با یکدیگر تغییر می دهد.
وی افزود: ما در عصر حاضر با برخی گرایش ها و چالش های مهم اجتماعی رو به رو هستیم مانند پیر شدن جمعیت، فشار بر روی محیط زیست و تمایل برای زندگی شادتر و سالم تر و اصلا تعجب برانگیز نیست که بخواهیم به دنبال راهکارهای ابتکاری باشیم که به این نگرانی های معنادار بپردازد.



گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع : mehrnews.com


مطالب جالب دیگر:
فروش گوشی شکسته ریحانا با قیمت باورنکردنی و خیرخواهی وی! + عکس
ساخت اولین دوچرخه پرنده!! + عکس
جالب ترین عکس ها از پشت صحنه مراسم کن که توسط بازیگران منتشر شده است
3 خودکشی تصادفی و اتفاقی!!! + عکس
تولید کرم ضد افتاب نوشیدنی!!