دامپزشکان همیشه داستان های زیادی در مورد حیوانات خانگی می شنوند. خیلی از این داستان ها زاده ذهن افراد و نادرست هستند. اما با وجود این افسانه ها مردم می دانند این حیوانات خانگی موجوداتی...
دامپزشکان همیشه داستان های زیادی در مورد حیوانات خانگی می شنوند. خیلی از این داستان ها زاده ذهن افراد و نادرست هستند. اما با وجود این افسانه ها مردم می دانند این حیوانات خانگی موجوداتی دوست داشتنی و بی ضرر هستند.
در مسائل پزشکی بعضی از مردم فکر می کنند برای اینکه بفهمند سگی تب دارد باید میزان رطوبت بینی اش را اندازه بگیرند که این اشتباه است.  در اینجا سه باور در مورد سگ ها و سه باور در مورد گربه ها و داستان واقعی پشت آن را از زبان یک دامپزشک نوشته ایم.


1. سگ ها دنیا را سیاه و سفید می بینند. درست نیست. سگ ها چند رنگ را می توانند ببینند، اما دید رنگی آنها به خوبی ما نیست. سگ ها در دیدن جنبش و حرکت بهتر از انسان هستند، که باعث حس تشخیص آنها در شکار کردن می شود. هرقدر یک حیوان زودتر بتواند کوچک ترین حرکات را تشخیص دهد، شکار سخت تر می تواند خود را پنهان کند. و درنتیجه زودتر شکار می شود.


2. گربه ها وقتی خوشحالند صدای خرخر درمی آورند. هم درست و هم غلط. همه کسانی که عاشق گربه هستند می دانند گربه ها وقتی راضی هستند مثل موتوری که کار می کند از خودشان صدای خرخر در می اوردند، خصوصا وقتی که در بغل شما هستند و بدن آنها را نوازش می کنید. اما آیا می دانستید گربه ها وقتی اذیت شوند هم همین صدا را در می آورند؟ خرخر کردن به گربه ها کمک می کند که حتی در شرایط بد، خودشان را آرام کرده و احساس آرامش کنند. شاید این کار آنها مثل لبخند زدن در انسان ها باشد. ما گاهی اوقات وقتی یک دوست را می بینیم لبخند می زنیم، گاهی اوقات هم لبخند می زنیم چون نیاز به یک دوست داریم.

3. سگ ها وقتی دل درد دارند علف می خورند. احتمالا هم درست هم غلط. سگ ها نسبتا به راحتی همه خوراکی های بد را استفراغ می کنند، که این مورد برای حیوانی که فقط شکار نمی کند بلکه در آشغال ها هم دنبال غذا می گردد، یک سازگاری نسبتا خوب است.  در مورد خوردن علف هم در بعضی موارد چنین اتفاقی می افتد اما نه همیشه. برخی از سگ ها از خوردن علف یا دیگر سبزیجات لذت می برند، خصوصا وقتی سگ جوان باشد، یا علف با شبنم خیس شده باشد. حقیقت این است که هیچ کس دقیقا نمی داند چرا سگ ها علف می خورند، اما شاید ضرر نداشته باشد به آنها اجازه دهید در برخی موارد مقدار کمی علف بخورند. فقط مطمئن باشید علف های آن منطقه سمی نباشد.


4. گربه ها عاشق شیر هستند. من در یک مزرعه در آیداهو که به کار پرورش احشام و تولید لبنیات اشتغال داشتند بزرگ شدم.  پس می توانم قطعا بهتان بگویم که این مورد درست است. اما به عنوان یک دامپزشک می توانم بگویم که برای خیلی از گربه ها شیر بهترین غذا نیست. دلیلش هم این است که مثل انسان ها تعدادی از گربه ها هم توانایی هضم کردن شیر را ندارند. بعضی از گربه ها هم مثل انسان ها نمی توانند لاکتوز را قبول کنند! اگر گربه شما اینگونه است، خودتان متوجه خواهید شد، چون یک کاسه شیر برای گربه شما مساوی است با اسهال گرفتن. برای گربه هایی که با شیر مشکلی ندارند خوب است گاه و بیگاه بهشان شیر بدهید.


5. اگر پنجه گربه ها را چرب کنید، در خانه می مانند. اگرچه هر زمان که در مورد بیرون رفتن گربه ها مطلبی نوشتم، همه این پیشنهاد را بهم دادند، اما مجبورم این فرضیه را رد کنم. در توضیح این فرضیه می گویند که وقتی گربه پنجه هایش را تمیز می کند تشخیص می دهد که در خانه خودش است و بنابراین دور نمی شود. اما در اصل شما با این کار یک اثر و رد پای کمرنگ از گربه تان به جا گذاشته اید وگربه می تواند با دیدن رد پاهایش راه خانه را پیدا کند. درحقیقت با این کار گربه ها آرام تر حرکت می کنند و همین انها را داخل خانه نگه می دارد، و اگر همیشه اینگونه بود امنیتشان بیشتر می شد.


6. سگ ها وقتی خسته هستند خمیازه می کشند. درست است، اما موارد دیگری هم وجود دارد. سگ ها وقتی پریشان باشند یا هیجان زده شوند نیز خمیازه می کشند. سگ ها هم با دیدن خمیازه شما خمیازه می کشند. (و برعکس به خمیازه کشیدن سگ خود نگاه کنید یا فقط درباره اش فکر کنید، احتمالا شما هم خمیازه خواهید  کشید.) من فکر می کنیم خمیازه نوعی تمدد اعصاب چند منظوره و تکنیکی برای تمرکز کردن باشد. خمیازه کشیدن گردش اکسیژن را افزایش داده و ضربان قلب را بهتر می کند.



گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: ileev.com

مطالب جالب دیگر:
عکس جدید شاهرخ استخری و دخترش!
کفش هایی از جنس دندان انسان! + عکس
بازیگر سرشناس 53ساله از همسر 56 ساله اش جدا شد!! + عکس
جزئیاتی عجیب و ترسناک از زندگی زناشویی یک زوج خون آشام! + عکس
عکس: قطره اشک انسان در زیر میکروسکوپ