محققان با استفاده از فناوری و بی نیاز از شیوه های درمانی رایج، روش نوینی برای درمان طاسی سر و رشد دوباره مو ارائه کرده اند...
محققان با استفاده از فناوری و بی نیاز از شیوه های درمانی رایج، روش نوینی برای درمان طاسی سر و رشد دوباره مو ارائه کرده اند.
حدود یک و نیم میلیارد نفر در سراسر جهان دچار طاسی و برخی نیز دچار ریزی موی سر هستند.
اکنون شرکتی در کالیفرنیا دستگاهی ساخته که مدعی است می تواند درمانی برای طاسی باشد: کلاهی که به پوست سر لیزر سرد می تاباند تا رشد مو را تحریک کند.
گفته می شود این سرپوش که "ترادوم" نام گرفته تنها دستگاه درمان لیزری پوشیدنی بالینی است که افراد می توانند در خانه از آن استفاده کنند البته باید برای داشتن آن 800 دلار بپردازند.

ترمادوم مدعی است در مرحله اول با استفاده مداوم لیزر به مدت 18 تا 26 هفته این کلاه مانع از  شکسته شدن فولیکول های مو می شود.
این شرکت می گوید مویی که این دستگاه موجب رشد آن می شود شفاف تر،ضخیم تر و با چربی کمتر است. ریشه مو بزرگ تر و احتمال ریزش آن در حمام و روی بالش کمتر است.
در مرحله دوم یعنی بین 28 تا 52 هفته استفاده به مدت بیست دقیقه دو بار در هفته ، این دستگاه می تواند با افزایش جریان خون به پوست سر و فولیکول ها،  مو را رشد داده و سوخت و ساز سلول و کاهش تاثیر آنزیم های مسدود کننده پروتئین ها را که موجب ریزش مو می شوند بهبود دهد.
در این زمان، پوست سر سالم تر خواهد بود و کمتر دچار خارش و التهاب می شود.

در مرحلع سوم یعنی پس از 100 هفته درمان، موی سر پرپشت تر  ضخیم تر می شود.
ادعا می شود این دستگاه می تواند به رشد موی سالم تر کمک کند، اندازه فولیکول موهای موجود را دو برابر کرده و حتی مانع ریزش مو شود.

نور لیزر درمانی سلامت مو را بهبود می بخشد اما لیزر سرد درمانی فقط در درمانگاه های تخصصی پوست و مو وجود دارد.
ترادوم به مردم امکان می دهد این فناوری را در خانه هایشان داشته باشند؛ دستگاهی که هیچ گرمایی تولید نمی کند و از سوی دیگر بیشترین میزان نور را به سر می تاباند.
در این کلاه 80 لیزر تعبیه شده است از این رو نور میتواند به بخش عمده ای از پوست سر برسد.



گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com

مطالب جالب دیگر:
ماجرای خیانت کاسپر اسمارت به جنیفر لوپز از زبان مانکن تغییر جنسیت داده! + عکس
ماجرای عجیب زنی که یک مومیایی به دنیا آورد! + عکس
چرا لپ تاپ داغ می شود؟! داغ شدن لپ تاپ چه صدماتی می زند؟!
عکس یادگاری بهنوش بختیاری و نیوشا ضیغمی و نسرین مقانلو
دردسرهای مرد امریکایی که از 11 زن 30 فرزند دارد! + عکس