با فراگیرشدن گوشی های هوشمند و اپلیکیشن ها، میزان استفاده از اینترنت موبایل روز به روز افزایش می یابد و این موضوع دردسرتازه ای را برای کاربران به همراه دارد؛ چرا که بسیاری از کاربران موبایل...
با فراگیرشدن گوشی های هوشمند و اپلیکیشن ها، میزان استفاده از اینترنت موبایل روز به روز افزایش می یابد و این موضوع دردسرتازه ای را برای کاربران به همراه دارد؛ چرا که بسیاری از کاربران موبایل به دلیل استفاده از این اپلیکیشن ها متحمل هزینه های زیادی بر روی قبوض تلفن همراه و کاهش شارژ ریالی موبایلشان می شوند.

مشترکان سیم کارتهای دائمی چندی است که در قبوض خود با رقم های بالایی در قسمت دیتا و اینترنت مواجه می شوند و این درحالی است که خودشان اذعان دارند که تا این حد از اینترنت موبایلشان استفاده نکرده اند؛ این موضوع برای کاربران سیم کارتهای اعتباری نیز صدق می کند و بسیاری از مشترکان این سیم کارتها، مبالغ شارژ موبایلشان را بدون استفاده از اینترنت، از دست می دهند.

وحید صدوقی - مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار دلیل محاسبه این ارقام غیرقابل پیش بینی، بروز رسانی اپلیکیشن های موبایل های هوشمند عنوان کرد و گفت: برنامه های کاربردی موبایل که از سوی کاربر دانلود می شود و برروی صفحه گوشی ها قرار دارد ناخواسته بروزرسانی می شود و این بروزرسانی از بستر اینترنت موبایل اتفاق می افتد که این امر سبب می شود بدون اینکه مشترک متوجه بروزرسانی نرم افزار شود، هزینه ای بابت استفاده اینترنت از کاربر کسر شود.

وی با بیان اینکه این موضوع به ضرر کاربرانی است که از اینترنت استفاده نمی کنند اما اپلیکیشن نصب کرده اند، افزود: به مشترکان تلفن های هوشمند توصیه می شود که به دلیل وجود اپلیکیشن های کاربردی بر روی موبایل هایشان، بسته اینترنتی مدت دار فعال کنند حتی اگر از gprs موبایلشان استفاده نمی کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با ذکر مثال از شکایت مشترکی که مبلغ 300 هزار تومان برروی قبض تلفنش، هزینه اینترنت آمده بود گفت: پس از بررسی ها مشخص شد که اپلیکیشن هایی که این مشترک برروی موبایل خود نصب و دانلود کرده بود برورزسانی می شد و ارتقا پیدا می کرد که این موضوع از طریق اینترنت موبایل و بدون اینکه کاربر بداند انجام می شد.

صدوقی رشد ترافیک دیتای مشترکان همراه اول را در 15 ماه گذشته، بالغ بر یکهزار و 100 درصد عنوان کرد و گفت: متناسب با توسعه اپلیکیشن های موبایل، شاهد رشد مصرف دیتا در کشور هستیم. به نحوی که برآوردها نشان می دهد که بیش از یک میلیون نفر در لحظه از اینترنت gprs استفاده می کنند.

وی مبلغ اینترنت همراه اول را به ازای هر کیلوبایت 4 ریال در روز و یک ریال در شب عنوان کرد و گفت: بسته های دیتای سیم کارتهای همراه اول به ازای هر 3 گیگابایت دانلود 10 هزار تومان به صورت ماهانه است که قبل از اتمام بسته ها به مشترکان اطلاع داده می شود و چنانچه مشترک پاسخی به پیام ارسالی نداد، این بسته اینترنتی به صورت اتوماتیک تمدید می شود.


گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com

مطالب جالب دیگر:
اسپری عجیب داوران در جام جانی چیست؟!
وقتی الناز شاکردوست خودش را شبیه جغد می کند! عکس
طراح سرشناسی که با اقدام عجیبش شبیه زنان شده است! + عکس
مطلبی جالب: ساعت بدن تان را بدانید تا بیمار نشوید!!
کارتون روز: داعش کودکان زیر 12 سال را برای عملیات تروریستی آموزش می‌دهد!