متخصص علوم رفتاری با اشاره به نتایج یک پژوهش از اعتیاد دو برابری دختران نسبت به پسران در زمینه استفاده از تلفن همراه خبر داد...
متخصص علوم رفتاری با اشاره به نتایج یک پژوهش از اعتیاد دو برابری دختران نسبت به پسران در زمینه استفاده از تلفن همراه خبر داد.
دکتر مجید ابهری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: امروزه 80 درصد از تلفن‌های همراه در دست افرادی است که استفاده شغلی نداشته و فقط برای گفت‌وگوی روزانه یا ارسال پیامک‌های دوستانه، ارسال جوک، بازی‌های تلفنی و ورود به نرم‌افزارهای اجتماعی استفاده می‌کنند. متاسفانه بین بخش اعظمی از جوانان استفاده از تلفن همراه از یک وسیله ارتباطی ضروری به یک اسباب‌بازی تبدیل شده که به‌طور قطع این روند خطرات زیادی دارد.

60 درصد از دختران مورد پژوهش از گوشی‌های همراه برای ورود به شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های مرتبط استفاده می‌کنند و 30 درصد آنها هنگام اتمام شارژ یا جا ماندن تلفن یا قطع آن به هر شکلی دچار استرس می‌شوند. در حالی که 80 درصد از پسران در کنار استفاده‌های نرم‌افزاری، از تلفن همراه برای مکالمه استفاده می‌کنند. با توجه به بافت فرهنگی کشور، مخصوصا شهرهای غیر از پایتخت و از آنجا که دختران سرگرمی‌های گسترده‌ای ندارند، دو برابر پسران به تلفن همراه وابستگی دارند.

در چنین شرایطی که با ضعف گسترده درباره فرهنگ استفاده از تلفن همراه در کشور مواجهیم اعمال آموزش نحوه کاربرد صحیح، استفاده منطقی از تلفن همراه توسط رسانه‌ها یا آموزش و پرورش در صرفه‌جویی وقت جوانان و استفاده بهینه از عمر آنان بسیار موثر است. با توجه به ارزان بودن برخی از سیم‌کارت‌های اعتباری، پیش‌بینی می‌شود حداقل سن استفاده از تلفن همراه به هفت یا هشت سال رسیده است. حال آنکه نوجوانان و جوانان برای تهیه انواع گوشی‌های مدرن و گران‌قیمت با یکدیگر به رقابت‌های آزار‌دهنده می‌پردازند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnak.ir