سالانه 15هزار نفر، تنها در آمریکای شمالی در اثر برخورد با خودروهایی که دنده عقب می‌آیند آسیب می‌بینند. استفاده از دوربین دید عقب می‌تواند این آمار را کاهش دهد...
سالانه 15هزار نفر، تنها در آمریکای شمالی در اثر برخورد با خودروهایی که دنده عقب می‌آیند آسیب می‌بینند. استفاده از دوربین دید عقب می‌تواند این آمار را کاهش دهد.
بسیاری از ویژگی‌های ایمنی خودروها که طی سال‌های گذشته اجباری شده‌اند به حفظ ایمنی کسانی برمی‌گردند که داخل آنها نشسته و در حال حرکت هستند. از میان این ابزارها می‌توان به کمربند ایمنی و کیسه هوا اشاره کرد؛ اما عابران پیاده و مخصوصا افرادی که در نقطه کور دید رانندگان قرار می‌گیرند نیز به ابزاری برای محافظت نیاز دارند. شاید دوربین‌های دید عقب بتوانند یکی از بهترین این ابزارها باشند.

بررسی‌های انجام‌شده توسط موسسه استاندارد و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) نشان می‌دهد سالانه 15هزار نفر، تنها در آمریکای شمالی در اثر برخورد با خودروهایی که دنده عقب می‌آمده‌اند دچار جراحت شده و از این میان 210 نفر جان خود را از دست می‌دهند. حدود 31درصد از این قربانیان را کودکان زیر 5 سال و نزدیک به 26درصد از آنها را افراد مسن بالای 70 سال تشکیل می‌دهند.

NHTSA تلاش کرده با اجباری کردن استفاده از دوربین دید عقب در خودروها این آمار و ارقام را به حداقل برساند. با اینکه حدود نیمی از خودروهای تولیدشده در آمریکا طی سال 2014 در این کشور به دوربین دید عقب مجهزند، این موسسه استفاده از این دوربین‌ها را از می 2018/ اردیبهشت 1397 برای تمامی خودروهای سبک‎تر از 4.5 تن (10هزار پوند) اجباری خواهد کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از دوربین دید عقب می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش مرگ‌ومیر و جراحات ناشی از این شکل از تصادم داشته باشد.

این قانون تازه شامل تمامی خودروهای درون‌شهری کوچک و متوسط شامل انواع سدان‌ها، شاسی‌بلندها، اتوبوس‌ها و حتی کامیونت‌های سبک می‌شود. دوربین‌های دید عقب باید بتوانند فضایی به ابعاد 3 در 6 متر را درست در پشت خودرو پوشش دهند. کارشناسان NHTSA امیدوارند قوانین تازه‌ای که به فاصله 60 روز از اعلام آن در 31 مارس 2014/10 اردیبهشت 1393 به اجرا گذاشته خواهد شد، باعث شود در شش ماهه دوم 2014 جان 58 تا 69 نفر حفظ شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir


مطالب جالب دیگر:
باور کنید این عکس ها واقعی هستند و فتوشاپی نیستند!!
عکسهای معروف ترین هنرمندان در مراسم تشییع پیکر سیمین بهبهانی
رضا عطاران: سیگار میکشم و گیاهخوارم و بچه دار نمی شوم!
تصاویر و مشخصات هواوی Ascend Mate 7 لو رفت! + عکس
کارتون روز: مهتاب کرامتی و واکنش به کشتار کودکان غزه!