تیمی از مبتکران گیره‌ای ابداع کرده‌اند که به دسته عینک طبی یا عینک آفتابی متصل می‌شود و هنگام گم‌شدن آن‌ها بوق می‌زند...
 تیمی از مبتکران گیره‌ای ابداع کرده‌اند که به دسته عینک طبی یا عینک آفتابی متصل می‌شود و هنگام گم‌شدن آن‌ها بوق می‌زند.
این گیره از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شود و در صورت عدم دسترسی کاربران به گوشی، آن‌ها می‌توانند سامانه را به دسته‌کلید با قابلیت کنترل از راه دور متصل کنند.
وزن این سیستم کمتر از 20 گرم گزارش شده و می‌توان از فاصله حداکثری 15 متری عینک را با استفاده از آن پیدا کرد. شرکت سازنده مدعی است زمانی که گیره به عینک متصل است، کاربران وزن آن را احساس نمی‌کنند.



فناوری مزبور Look نام دارد و به اندازه‌ای کوچک است که به بخش داخلی دسته فریم متصل می‌شود و صورت کاربر را لمس نمی‌کند. عرض این سیستم 10 میلی‌متر، طول آن 40 و ضخامتش شش میلی‌متر است.
گیره مزبور با استفاده از چسب به عینک می‌چسبد و می‌توان آن را به آسانی برداشت و روی هر جسمی که به رهگیری نیاز دارد، گذاشت. دو باتری 399 سبک‌وزن آن را نیرودهی می‌کنند و در رنگ‌های مشکی، قرمز، قهوه‌ای، سفید و نقره‌ای ارائه شده است.
بهای این گیره 28 دلار عنوان شده و برنامه رایگان آن روی اندروید و iOS قابل‌نصب است. مبتکران تاکنون 50 هزار دلار برای تولید این ابزار در مقیاس انبوه جمع‌آوری کرده‌اند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir


مطالب جالب دیگر:
عکس هایی از تهیه گرانقیمت ترین قهوه دنیا از مدفوع فیل
5 عادتی که مغز ما را نابود می کند!!
باور می کنید انسان ها درحال کند ذهن شدن هستند!!
کارتون روز: یازده میلیون سیگاری و قلیانی داریم!!