محقق موسسه جهانی مغز مدعی شده است که تا سال 2050، گونه کاملا جدیدی از انسان در نتیجه فناوری‌های جدید، رفتار و انتخاب طبیعی تکامل خواهد یافت...
 محقق موسسه جهانی مغز مدعی شده است که تا سال 2050، گونه کاملا جدیدی از انسان در نتیجه فناوری‌های جدید، رفتار و انتخاب طبیعی تکامل خواهد یافت.
کادل لاست مدعی است بشریت در حال یک «گذار تکاملی» مهم است.
به گفته لاست، در کمتر از چهار دهه انسان از طول عمر بیشتر برخوردار شده، در سنین بالاتر بچه‌دار می‌شود و بر هوش مصنوعی برای انجام وظایف پیش پا افتاده تکیه خواهد کرد.

وی مدعی است که این تغییر بسیار چشمگیر خواهد بود و با تغییر میمونها به شامپانزه‌ها و شامپانزه‌ها به انسان بر اساس نظریه داروین شباهت دارد.
لاست که معتقد است ما بیشتر وقت خود را در واقعیت مجازی می‌گذرانیم، می‌گوید: 80 سالگی و 100 سالگی شما بسیار متفاوت‌تر از پدربزرگ و مادربزرگتان خواهد بود.

برخی دانشمندان تکاملی بر این باورند که تا سال 2050، سن انسان به 120 خواهد رسید.
لاست مدعی است که در آن زمان، انسانها همچنین دیرتر به بلوغ جنسی می‌رسند. این ادعا به نظریه تاریخچه زندگی اشاره دارد که به توضیح چگونگی شکل‌دهی رویدادهای کلیدی حیات موجودات توسط انتخاب طبیعی مانند تولیدمثل می‌پردازد.

بر اساس این نظریه، با افزایش اندازه مغز، موجودات به انرژی و زمان بیشتری برای رسیدن به پتانسیل کامل خود نیاز داشته از این رو تولیدمثل کمتر می‌شود.
به گفته لاست، انسانها بجای زندگی سریعتر و مردن در جوانی، به آرامی زندگی کرده و در پیری خواهند مرد.

این تغییرات در حال حاضر رخ داده‌اند. امروزه سن متوسط اولین زایمان در بریتانیا به 29.8 رسیده است. در آمریکا و در سال 1970، تنها یک درصد از کودکان اول توسط زنان بالای 35 سال به دنیا می‌آمدند، اما این میزان در سال 2012 به 15 درصد افزایش یافت.
نظرات لاست در مقاله‌ای با عنوان «تکامل انسان، نظریه تاریحچه زندگی و پایان تولیدمثل زیستی» در مجله Current Aging Science منتشر شده است.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir

مطالب جالب دیگر:
پسر 6ساله ای که بعد از 18سال با دختر مورد علاقه اش ازدواج کرد!! + عکس
نسل جدید شاسی‌بلند پورشه کاین با قیمت زیر ۸۰،۰۰۰ دلار! + عکس
2 عکس از پانته آ بهرام در کنار همسر و فرزندش
آماری عجیب از ازدواج های کشور: ازدواج زنان 75ساله با پسران 20 ساله!
عکس هایی از کاهش شدید آب پشت سد لتیان