از سال 2022 به بعد متروی لندن به قطارهای کاملا خودکار مجهز خواهد شد...
از سال 2022 به بعد متروی لندن به قطارهای کاملا خودکار مجهز خواهد شد.
متروی لندن در زمره قدیمی ترین سیستم های ریلی زیرزمینی جهان به شمار می آید و از این حیث در دنیا زبانزد است و اکنون شهردار این کلانشهر از ورود 250 قطار جدید به شبکه گسترده متروی آن در سالهای آینده خبر می دهد.
نکته جالب توجه اینجاست که متروی لندن به دلیل قدمت طولانی از واگن های قدیمی و عاری از فناوری ها و امکانات رفاهی رایج در سایر متروهای جهان رنج می برد. اکنون قطارهایی در راه متروی این کلانشهر اروپایی است که نه تنها درهای بزرگتر خواهند داشت بلکه مجهز به سیستم تهویه مطبوع بوده و امکان حرکت مسافران میان واگن ها نیز فراهم خواهد شد، امکاناتی که در متروی بسیاری از شهرهای جهان چندان جدید نیست.



با بهره برداری از این قطارها، حجم جابجایی مسافران در متروی لندن در هر ساعت 12 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد. مهمترین ویژگی این قطارها، خودکار بودن آنهاست که بدین ترتیب نه تنها سرعت بلکه بهره وری آنها در جابجایی مسافران افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

مدرن سازی متروی لندن حداکثر چهار میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت. در حال حاضر شرکت های معتبری همچون زیمنس و هیتاچی رقابت شدیدی را برای برنده شدن در این مناقصه آغاز کرده اند . برنده نهایی سال 2016 مشخص خواهد شد.
از نکات جالب توجه این به روزرسانی لزوم طراحی و ساخت واگن هایی است که عمر مفید آنها تا 40 سال باشد!


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com


مطالب جالب دیگر:
نسل جدید بالگردهای جنگی با قابلیت های متفاوت! + عکس
تحقیقی شگفت انگیز درباره سرطان!
کارتون روز: بحران آب همچنان جدی است
عاملی که مغز را مردانه و زنانه می‌ کند؟!
عاقبت دعوای دختر 22ساله با همسرش! چاقو در سر زن جوان!! + عکس