بر اساس پژوهش‌های‌ انجام‌شده یک شرکت آمریکایی، مردم از تلفن همراهشان به طور متوسط برای انجام‌دادن 221 فعالیت در روز استفاده می‌کنند...
 بر اساس پژوهش‌های‌ انجام‌شده یک شرکت آمریکایی، مردم از تلفن همراهشان به طور متوسط برای انجام‌دادن 221 فعالیت در روز استفاده می‌کنند.
مطالعه جدید روی 2000 کاربر گوشی هوشمند نشان داد آن‌ها به طور متوسط هر روز صبح ساعت 7:31 گوشی‌شان را نگاه می‌کنند تا رسانه‌های اجتماعی و ایمیل‌هایشان را بررسی کنند. همچنین، اکثر مردم پیش از این که از رختخواب بیرون آیند، آب‌و‌هوا را با استفاده از تلفن‌شان بررسی می‌کنند، اخبار را می‌خوانند و به یکی از دوستانشان یک یا دو پیام می‌فرستند.

افزون بر این، در این پژوهش مشخص شد افراد با استفاده از تلفن‌ همراه، زمان‌های قطارها را بررسی می‌کنند، فعالیت‌های بانکی‌شان را انجام می‌دهند و صبح اول وقت اینستاگرام خود را بررسی می‌کنند.
این تحقیق توسط آژانس بازاریابی Tecmar انجام شد و به گفته مقامات آن، بسیاری از مردم متوجه نیستند در روز چند بار گوشی‌هایشان را بررسی می‌کنند یا این که از آن برای انجام مسئولیتی ساده استفاده می‌کنند.

بر اساس نتایج حاصله، کاربران به طور متوسط بیش از 1500 بار از تلفن‌شان برای انجام مسئولیت‌های مختلف از جمله ارسال ایمیل، انجام بازی‌های رایانه‌ای و بررسی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و به طور میانگین، روزانه سه ساعت و 16 دقیقه را به تلفن همراهش اختصاص می‌دهند.

در نتیجه تقریبا یک روز کامل در هفته به استفاده از تلفن همراه سپری می‌شود و جای تعجب نیست که از 10 کاربر چهار تن اعتراف کرده‌اند بدون گوشی‌هایشان احساس سردرگمی می‌کنند. بسیاری از کاربران نیز اعتراف کرده‌اند بدون این که خود متوجه شوند از تلفن‌هایشان استفاده می‌کنند و دو سوم از آن‌ها بدون فکر قبلی از طریق تلفن همراهشان وارد رسانه‌های اجتماعی می‌شوند.
از هر 10 تن چهار نفر نیز اعلام کرده‌اند که حداق یک بار بدون فکرکردن و به صورت خودکار ایمیل‌هاشان را از طریق گوشی‌شان بررسی کرده‌اند.

بر اساس این مطالعه، گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون جای رایانه‌ها و لپ‌تاپ را گرفته‌اند. خرید غذا به صورت آنلاین در حال حاضر بیشتر از طریق گوشی و نه رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ انجام می‌شود. با این حال، مردم برای بررسی نقشه‌ها به طور مساوی از تلفن و رایانه‌ رومیزی استفاده می‌کنند و کاربران به طور متوسط چهار بار در روز با استفاده از هر دوی این سیستم‌ها نقشه‌ها را بررسی می‌کنند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir


مطالب جالب دیگر:
عکس عروسی زن و شوهر جوان که کلی سروصدا به پا کرد! + عکس
نقطه ضعف آیفون 6 لو رفت + تمسخر اپل توسط سامسونگ با این کاریکاتور
هدیه زن عربستانی به همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! + عکس
تصاویر جالب از بازی ماده ببر با بچه آهو!
به حجم زتابایتی نزدیک می‌شویم؛ اما یک زتابایت چند مگابایت است؟!!