اگر دوست دارید بدانید در کدام قسمت های دنیا بیشترین بارندگی را شاهد هستیم با ما همراه شوید

بیشترین بارندگی در جهان در کدام قسمت است؟

پاییز و زمستان پرباران ترین فصل هایی هستند که در تمام سال دیده می شوند. باران نعمتی است که همه انسان ها منتظر آن هستند و باعث گسترش زندگی در سطح زمین می شود. هر نقطه ای از دنیا به نسبت خاصی دارای بارندگی است و در برخی از نقاط دنیا بیشتر از باقی مکان ها باران باریده می شود. در ادامه به سراغ نقاطی از کره زمین می رویم که رکورد دار بارندگی در طول سال هستند.

Cherrapunji
معنای نام این منطقه که در هندوستان واقع شده است "سرزمین پرتقال" می شود. این مکان به خاطر بارندگی بیش از اندازه ای که دارد به عنوان پایتخت بارندگی دنیا شناخته می شود. در این مکان که بسیار سرسبز است تنها درختان و گیاهانی رشد می کنند که مقاومت بالایی داشته باشند چرا که باران های عظیم این منطقه به راحتی می تواند همه گیاهان و مواد معدنی را شسته و با خود ببرد. میانگین بارش این منطقه در طول سال 12.64 متر گزارش شده است.

Mawsynram
دومین نقطه مرطوب در دنیا در نزدیکی نقطه اول قرار گرفته است. در 10 کیلومتری منطقه سرزمین پرتقال روستایی واقع شده است که سالانه شاهد 11.70 متر بارندگی است. البته بر اساس آنچه در کتاب رکوردهای گینس آمده است این روستا در سال 1985 شاهد سنگین ترین بارندگی تاریخ بوده است. در آن سال نزدیک به 25 متر باران در کل سال در این روستا باریده است. این منطقه آبشارها بسیاری دارد و این روزها به یکی از مناطق مورد توجه توریست ها تبدیل شده است.

Waialeale
این منطقه در آمریکا واقع شده است و به عنوان یکی از سرسبزترین نقاط زمین شناخته می شود. بارندگی های بیش از حد این منطقه باعث شده است تا گونه های جدید از گیاهان در آن رشد کرده و برای اولین بار کشف شود. طبق آنچه آمار نشان می دهد این منطقه هرسال شاهد 11.45 متر بارندگی است. زیبایی این منطقه در یک دریاچه و آبشارهای متعددی است که از کوه ها جاری شده اند.

Debudscha
کامرون میزبان چهارمین نقطه پرباران دنیاست که به نام "Debudscha" شناخته می شود. این منطقه که در بالاترین نقطه آفریقا قرار گرفته است سالانه شاهد بارندگی 10.27 متر است. این منطقه با خاطر حالت کوهستانی که دارد ابرها را در خود نگه می دارد و همین باعث ریزش باران بیش از اندازه در آن می شود.

Quibdo
دره سبز کلمبیا به عنوان پرباران ترین نقطه آمریکای جنوبی شناخته می شود. سالانه 8.98 متر در این مکان بارندگی وجود دارد. این منطقه در کنار رودخانه "اتراتو" قرار گرفته است و مردم ادعا کرده اند که در این منطقه طلا و پلاتینیوم نیز به راحتی پیدا می شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir