محققان آمریکایی داروی آزمایشی با استفاده از مدفوع انسان تولید کرده‌اند که نیاز به انجام پیوند مدفوع را برطرف می‌کند...
 محققان آمریکایی داروی آزمایشی با استفاده از مدفوع انسان تولید کرده‌اند که نیاز به انجام پیوند مدفوع را برطرف می‌کند.
پیوند مدفوع شامل دادن مدفوع اهداکننده سالم به فرد بیمار است که می‌تواند برای درمان عفونت‌های حاد دستگاه گوارش به ویژه کلستریدیوم سخت یا C-diff مورد استفاده قرار گیرد.
روش پرهزینه و تهاجمی پیوند مدفوع از طریق کولونوسکوپی، لوله‌های داخل گلو یا حتی تنقیه انجام می‌شود که در همه موارد جوابگو نیست.

سال گذشته پزشکان دانشگاه کالگری کانادا موفق به ابداع روشی برای استفاده از مدفوع افراد سالم برای تولید «قرص مدفوع» جهت درمان عفونت‌های حاد دستگاه گوارش شدند. در این روش مدفوع گرفته شده از اهداکننده سالم که معمولا از بستگان بیمار است، در آزمایشگاه استخراج شده و باکتری‌های خوب آن جداسازی و تمیز می‌شوند؛ سپس باکتری‌ها درون کپسول‌های ژله‌یی با سه لایه پوشش قرار می‌گیرند تا پیش از رسیدن به روده حل نشوند.

محققان بیمارستان مرکزی ماساچوست در بوستون در یک مطالعه جدید، نمونه جدیدی از قرص مدفوع تولید کرده‌اند. آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که دو روز مصرف این قرص آزمایشی به درمان یک عفونت باکتریایی خطرناک کمک می‌کند.
به گفته دکتر «ایلان یانگستر»، سرپرست تیم تحقیقاتی، در آزمایش بالینی محدود که بر روی 20 بیمار مبتلا به کلستریدیوم سخت انجام شد، اسهال و سایر علائم بسیار شدید بیماران در مدت روز پس از مصرف قرص مدفوع بهبود پیدا کرد.

درصورت کسب نتایج مشابه در آزمایش‌های بالینی گسترده‌تر، این قرص می‌تواند به یک روش درمان جایگزین آسان، ارزان و ایمن‌تر به جای پیوند مدفوع مورد استفاده قرار گیرد.
نتایج این مطالعه در مجله JAMA منتشر شد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir


مطالب جالب دیگر:
عکس نیکی کریمی در کنفرانس جهانی زنان فیلمساز نیویورک
مادر و دختری که هردو دختر شایسته بوده و هستند!! + عکس
در سال 93 کدام ایام قمر در عقرب است؟!
5 عکس جدید از بریتنی اسپیرز, کیم کارداشیان و دی کاپریو و...
ماری که زهرش گوشت انسان را آب می کند!! + عکس