مثلث برمودا یکی از مرموزترین ناشناخته های قرون اخیر به شمار می آید و تاکنون هیچ توضیح علمی درخصوص آن ارایه نشده است. اکنون در گوشه دیگری از دنیا اتفاقات مشابهی درحال روی دادن است که نتیجه آنها...
مثلث برمودا یکی از مرموزترین ناشناخته های قرون اخیر به شمار می آید و تاکنون هیچ توضیح علمی درخصوص آن ارایه نشده است. اکنون در گوشه دیگری از دنیا اتفاقات مشابهی درحال روی دادن است که نتیجه آنها چیزی شبیه اثرگذاری مثلث برموداست.
دانشمندان امیدوارند با مطالعه آنها پی به راز مثلث برمودا ببرند.

کشف چند ماه پیش چندین گودال بزرگ و عمیق در منطقه سردسیر سیبری موجی از گمانه زنی ها درباره اساس پیدایش آنها به راه انداخته است.
به تازگی گزارشی درخصوص این گودالها منتشر شده که می توان آن را توضیحی درخصوص پیدایش آنها به شمار آورد. در این گزارش ادعا شده که پیدایش این گودالهای مرموز با مثلث برمودا در گوشه دیگری از دنیا در ارتباط است.

با این حال دانشمندان دیگری که در این مطالعه حضور ندارند مدعی هستند مکانیسم نهفته در فرآیند پیدایش این گودالها نمی تواند توضیحی درخصوص مثلث برمودا و قدرت ناپدیدکننده آن ارایه کند. این درحالی است که بسیاری معتقدند مثلث برمودا اساسا وجود خارجی ندارد!

در جولای گذشته گودال بزرگ و عمیقی در شبه جزیره "یامال" سیبری کشف شد. این نقطه از جهان تحت عنوان "پایان دنیا" شناخته می شود. پس از مدتی دو گودال مشابه دیگر نیز شناسایی شد. اما درحالی که دانشمندان همچنان درخصوص علت شکل گیری این گودالها احتمالات فراوانی را مطرح می کنند، معمای پیدایش آنها و ارتباط احتمالی شان با مثلث برمودا همچنان حل نشده باقی مانده است.

البته گروهی از دانشمندان روسیه در گزارشی که در نشریه نیچر منتشر کرده اند انفجارات ناشی از گازهای مختلف از جمله هیدرات متان را بی ارتباط با شکل گیری این حفره ها ندانسته اند. آنها در گزارش یاد شده به این نکته اشاره کرده اند که در بستر این گودالها مقادیر عجیبی از این گاز وجود دارد.

در همین حال در آن سوی دنیا محققان به این نتیجه رسیده اند که هیدارتهای متان می تواند عامل اصلی ناپدیدشدن کشتی ها و هواپیماهایی باشند که از نزدیکی یا فراز مثلث برمودا باشد و این تشابه دانشمندان را بر آن داشته که ارتباطی میان گودالهای عمیق سیبری و مثلث برمودا تصور کنند.
مثلث برمودا نقطه ای از جهان در اقیانوس اطلس شمالی و در حد فاصل جزایر برمودا، سواحل فلوریدا و پورتوریکوست و گفته می شود هر جنبنده و سیستم حرکتی که از آن عبور می کند ناپدید می شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com


مطالب جالب دیگر:
گزارشی کامل از ازدواج یک زن انگلیسی با خودش!! + عکس
حماقت تا چه حدی می تواند باشد؟! + عکس
سلیقه عجیب آلمانی ها در خرید غذا از رستوران!!
4 ورزشی که ما را باهوش می کنند؟!!
کارتون روز: همکاری نکردن بانک ها برای پرداخت وام ازدواج!