امروزه عمر متوسط بشر 78 سال و 9 ماه و 15 روز گزارش شده است که در آن مردان معمولاً به‌طور میانگین 5 سال کمتر از زنان عمر می‌کنند. بر این اساس مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه کلمبیا دلایل عمر طولانی تر زنان...
امروزه عمر متوسط بشر 78 سال و 9 ماه و 15 روز گزارش شده است که در آن مردان معمولاً به‌طور میانگین 5 سال کمتر از زنان عمر می‌کنند. بر این اساس مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه کلمبیا دلایل عمر طولانی تر زنان در مقایسه با مردان را بدست آورده است.

بیماری‌های عفونتی در دوران جنینی در جنس مذکر نسبت به جنس مونث بیشتر دیده می‌شود که این موضوع باعث مرگ و میر زودتر و پایین آمدن سن میانگین عمر در بین مردان می‌شود. همچنین، عدم شکل گیری بافت‌های بدن در جنس مذکر نسبت به جنس مونث بیشتر دیده می‌شود که برای مثال می‌توان به نارسایی‌های ریوی به هنگام بدو تولد اشاره کرد که تعداد زیادی از این افراد مرگ زودتر از مرگ طبیعی را تجربه می‌کنند.

عامل حوادث در مردان سومین عامل مرگ و میر شناسایی شده است که همین عامل در مورد زنان در جایگاه ششم قرار گرفته است، که این به‌خاطر خاصیت بیولوژیکی مردان است. پذیرش ریسک در مردان در مقایسه با زنان بسیار بیشتر است که این ریسک پذیری از عوامل کاهش عمر در مردان است.

حمله قلبی از عوامل مرگ و میر مشترک بین زنان و مردان است اما مردان در مقایسه با زنان زودتر دچار حملات قلبی می‌شوند. سن میانگین در مردان که دچار حمله قلب می‌شوند 30 و 40 سالگی گزارش شده است که زنان 10 سال دیرتر دچار حملات قلبی می‌شوند و این حملات به بعد از دوران یائسگی آنان موکول می‌شود. این عامل نیز می‌تواند بر کاهش میانگین عمر مردان بسیار موثر واقع شود.

مطالعات سال 2010 در دانشگاه بیرگ هام یانگ نشان می‌دهند که آن دسته از افرادی که سطح ارتباطات اجتماعی قوی تری دارند در مقایسه با سایرین 50 درصد احتمال ابتلا به حملات قلبی کمتری دارند.
تحقیقات نشان می‌دهند که مردان تمایل کمتری به بیرون ریختن مشکلات و مشاوره گرفتن دارند و این خانم‌ها هستند که در صحبت کردن در مورد مشکلات راحت تر برخورد می‌کنند.
تنها استثنا در مورد مردان متاهل است که می‌توانند با همسران خود راجع به مشکلات خود صحبت کنند. این ارتباط گیری باعث کاهش احتمال ابتلا به حملات قلبی تا 50 درصد می‌شود.

مردان در مقایسه با زنان 24 درصد کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند. همچنین، در سال 2012 حدود یک پنجم از مردان فاقد بیمه سلامتی بودند. آنها همچنین علاقه ای به مراجعه به پزشک ندارند و همین کم توجهی به سلامتی باعث بروز بیماری و کاهش شاخص میانگین عمر در آنان می‌شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: tasnimnews.com


مطالب جالب دیگر:
مقابله با بیماری‌ها با قرص مدفوع!
عکس سلفی ترانه علیدوستی پیش از کشیدن دندان!
حساسیت عجیب یک زن به رنگ کردن موهایش!! + عکس
عکس هایی از جراحی پلاستیک 130 بیمار نیازمند!!
4 توصیه امنیتی به کاربران اینترنت