تازه ترین دستاوردهای فضایی ناسا نشان می دهد چگونه اتسمفر خورشید که به آن "کورونا" گفته می شود در مقایسه با سطح آن سیار داغ تر است...
تازه ترین دستاوردهای فضایی ناسا نشان می دهد چگونه اتسمفر خورشید که به آن "کورونا" گفته می شود در مقایسه با سطح آن بسیار داغ تر است.
ماهواره IRIS که در زمره پیشرفته ترین سیستم های رصد فضایی جهان به شمار می آید به تازگی یافته هایی را در اختیار دانشمندان قرار داده که تا پیش از این اطلاعات بسیار اندکی در این زمینه وجود داشته است.

این یافته ها شامل 5 دستاورد مهم می شوند که مهمترین آنها درک این موضوع است که چرا اتمسفر این ستاره سوزان در قیاس با سطحش بسیار داغ تر است؟

همچنین دانشمندان ناسا با استفاده از یافته های این ماهواره پی به منشأ پیدایش ذراتی شدند که به آنها "بادهای خورشیدی" گفته می شود. درک مکانیسم نهفته در پس این ذرات و این نکته که چه عواملی حرکت آنها را تسریع می بخشد از مهمترین دستاوردهای اخیر این مطالعه است. این ذرات از آن جهت برای دانشمندان از اهمیت برخوردارند چون علت اصلی فوران های خورشیدی به شمار می آیند.

دانشمندان ناسا معتقدند با استفاده از نتایج یافته های اخیر می توانند به درک بهتری درباره فرآیند انتقال انرژی در اتمسفر خورشید دست یابند. آنها همچنین می توانند به شیوه مؤثرتری فعالیت خورشیدی دینامیک که زیرساختارهای تکنولوژیکی مستقر در زمین و فضا – نظیر ماهواره ها – را تحت تأثیر قرار می دهد مورد مطالعه قرار دهند.

این یافته جدید که جزئیات آن در نشریه ساینس به چاپ رسیده پرده از منطقه ای در خورشید برداشته است که ساختار بسیار پیچیده ای دارد. آنها عقیده دارند این منطقه می تواند کلید حل بسیاری از جزئیات ناشناخته خورشید و ذرات تشکیل دهنده بادهای خورشیدی باشد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com


مطالب جالب دیگر:
وقتی آینه خودرو مانع تصادف می شود!
دختر 14ساله با وزن 150 کیلو که هیچوقت سیر نمی شود!! + عکس
خانه گرانقیمت و زیبای جورج کلونی و همسرش!! + عکس
پسر 6 ساله ای که زن می خواهد! + عکس
مقابله با بیماری‌ها با قرص مدفوع!