جدیدترین گوشی های دو برند رقیب موبایل در دنیا - اپل و سامسونگ - به صورت رسمی و با گارانتی وارد بازار ایران شد. گروه فناوری خبرگزاری مهر نگاهی مقایسه ای به مشخصات فنی این دو مدل جدید دارد.
جدیدترین گوشی های دو برند رقیب موبایل در دنیا - اپل و سامسونگ - به صورت رسمی و با گارانتی وارد بازار ایران شد. گروه فناوری خبرگزاری مهر نگاهی مقایسه ای به مشخصات فنی این دو مدل جدید دارد.
با وجودی که قاچاقچیان گوشی تلفن همراه در اندک زمانی پس از رونمایی از جدیدترین گوشی های دنیا، آنها را به چندین برابر قیمت اصلی و بدون گارانتی و خدمات پس از فروش وارد بازار می کنند معدود افرادی هستند که تمایل به خرید گوشی های نوبرانه دارند و این گوشی ها را خریداری می کنند. اما سایر مصرف کنندگان و علاقه مندان به تکنولوژی مدت بیشتری صبر می کنند تا این گوشی به صورت رسمی و با داشتن خدمات پس از فروش وارد بازار کشور شود و قیمتهای منطقی تری داشته باشد.

هم اکنون آیفون 6 و 6 پلاس و نیز نوت 4 به صورت رسمی و با گارانتی وارد بازار ایران شده است.

نگاهی به گوشی قدکشیده آیفون

برخلاف مدلهای قبلی آیفون اپل، آیفون 6 این کمپانی با ابعادی بزرگتر طراحی و به بازار عرضه شده است. آیفون 6 دارای صفحه نمایشی 4.7 اینچی و آیفون 6 پلاس دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی است که با محصولات قبلی این کمپانی که حداکثر سایز 4 اینچی داشتند از نظر طراحی تاحدودی متفاوت است.
آیفون قدکشیده اپل از نظر طراحی تفاوت دیگری نیز با مدلهای قبلی این برند دارد و به نوعی نازک تر است.
 

این گوشی یک سیم کارته دارای وزن 129 گرم است و از پردازنده Apple A8 Chipset Dual-Core 64-bit CPU بهره می برد و دارای صفحه نمایش رنگی لمسی IPS LCD است.
صفحه نمایش آیفون 6 با 4.7 اینچ دارای رزولوشن 1334 × 750  و تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ است و از حافظه داخلی 16384 مگابایت و حافظه رم 1024 مگابایت بهره می برد و حافظه آن قابل ارتقا است.

این مدل که با گارانتی رسمی وقایع گستر فارس وارد بازار شده و 2 میلیون و 900 هزار تومان قیمت داده می شود از شبکه های ارتباطی 3G - 4G - GPRS و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC - بلوتوث پشتیبانی می کند.
دوربین این گوشی 8.0 مگاپیکسلی است و از قابلیت فوکوس اتوماتیک، فلاش و دوربین مکالمه ویدئویی برخوردار است. دوربین جلوی این گوشی اچ دی بوده و از جمله اشکالاتی که بسیاری از دوستداران اپل به این مدل وارد می کنند مربوط به طراحی دوربین پشتی این گوشی است که به صورت برجسته نمایان شده و سطح یکسان و مسطح آیفون های قبلی را ندارد.

آیفون 6 دارای سیستم عامل Apple iOS 8 است و امکان نمایش فایلهای PDF را دارد.
از جمله امکانات دیگر این گوشی می توان به حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش هنگامی که کاربر گوشی را به گوش خود نزدیک می‌کند (Proximity Sensor)، حسگر شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری ( Accelerometer Sensor For UI Auto-Rotate) و سنسور اثر انگشت بر روی کلید Home اشاره کرد.


نگاهی به نوت 4 سامسونگ با سنسور ماورای بنفش
جدیدترین گوشی سامسونگ از سری نوت به طور رسمی در ایران رونمایی و وارد بازار شد.
Samsung Galaxy Note4 با الهام از دفترچه‌های کاغذی و با هدف ثبت و نگهداری افکار و اندیشه‌ کاربران آن طراحی شده است.

گلکسی نوت 4 مجهز به یک دوربین 16 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال هوشمند است که قادر است در فضاهای تاریک، تصاویر را ثبت کند و دوربین جلویی 3.7 مگاپیکسلی این گوشی با دیافراگم f1.9 و زاویه دید 90 تا 120 درجه برای عکس‌های گروهی و سلفی طراحی شده است.



این گوشی برخلاف مدل‌های قبلی دارای قاب فلزی است. همچنین در آن از قلم Pen S استفاده شده که از جمله ویژگی‌های این قلم، Smart Select است که برای کپی کردن متون و تصاویر از اپلیکیشن‌های مختلف به شکل هم‌زمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طریق این قابلیت، محتوای کپی شده در حافظه کوتاه مدت قلم باقی می‌ماند تا کاربر آن را در فضای مورد نظر خود به اشتراک بگذارد.

قابلیت اثر انگشت سامسونگ برای حفاظت از داده‌های شخصی به صورت ارتقا یافته در این محصول نیز استفاده شده است. علاوه بر این، اولین سنسور UV (ماورای بنفش) در تلفن همراه در نوت 4 به کار رفته است.

نوت 4 دارای نمایشگر 5.7 اینچی Super AMOLED با کیفیت Quad HD است و  176 گرم وزن و طول و عرضی برابر 153 در 78 میلی متر دارد؛ این محصول از سیستم عامل اندروید 4.4 کیت کت استفاده و از شبکه های نسل 4 پشتیبانی می‌کند.

جدیدترین نوت سامسونگ 3 گیگابایت حافظه داخلی دارد و از حافظه جانبی تا 64 گیگابایت پشتیبانی می کند و حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان بسته به گارانتی های شرکتهای اصلی قیمت داده می شود.
در این دستگاه نیز ویژگی ذخیره باتری پیش‌بینی شده که در نیم ساعت 50 درصد شارژ دریافت می‌کند. شارژ کامل از صفر تا 100 این دستگاه در 100 دقیقه انجام می‌شود و با استفاده از شارژر مخصوص 9 ولتی، امکان شارژ سریع‌تر وجود دارد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com


مطالب جالب دیگر:
گوشی جدید و قدرتمند سونی Xperia Z3V + عکس
سنی که زنان بسیار خوشبخت هستند و سنی که خیلی نگران!؟
عکس دیده نشده از مهران مدیری و مهراب قاسم خانی
اتفاقی عجیب جسد مادری پس از 8ماه در منزل پیدا شد! + عکس
عکس هایی از نمایش اقتدار یگان های ویژه نیروی انتظامی