گروهی از محققان حشره شناس عنکبوت غول پیکری شناسایی کرده اند که به احتمال فراوان بزرگترین عنکبوت جهان است...
گروهی از محققان حشره شناس عنکبوت غول پیکری شناسایی کرده اند که به احتمال فراوان بزرگترین عنکبوت جهان است.
گروهی از محققان حشره شناس موزه حیوان شناسی دانشگاه هاروارد درحالی که مشغول گشت شبانه در یکی از جنگلهای بارانی گینه بودند ناگهان متوجه حرکت جانور پشمالوی عجیبی شدند که در بررسی های بیشتر متوجه شدند این جانور گونه ای از عنکبوتهاست.
این گونه از عنکبوتها که تحت عنوان Goliath شناخته می شود بزرگترین نوع عنکبوتها به شمار می آیند و با کشف این مورد به خصوص می توان گفت بزرگترین عنکبوتی که تاکنون مشاهده  شده در اختیار محققان حشره شناس قرار گرفته است.



طول پاهای این عنکبوت تا 30 سانتیمتر هم می رسد که از این حیث می توان آن را با طول بازوی کودک خردسال مقایسه کرد. محققانی که این عنکبوت غول پیکر را شناسایی کرده اند ابعاد کلی آن را با توله سگهای پشمالو مقایسه می کنند.
آنها همچنین متوجه سر و صدای عجیبی شدند که این عنکبوت از خود تولید می کند.
بدون شک یکی از حیرت انگیزترین اندام های این عنکبوت جفت نیش بزرگ آن است که محققان طول آن را حدود 5 سانتیمتر برآورد کرده اند.

به گفته محققان حشره شناس این دانشگاه نیش این عنکبوت سمی است اما نه تا آن حد که موجب مرگ انسان شود با این حال درد بسیار شدیدی به همراه خواهد داشت که از این حیث می توان آن را با درد ناشی از فرو رفتن میخ در دست مقایسه کرد.
این عنکبوت هشت پا مجهز به سیستم دفاعی منحصربفردی در بالای سر خود است. در این قسمت از بدنه حشره ریزچنگک های خارداری وجود دارد که حشره با هدف ترساندن دشمن، آنها را به هم می مالد تا از این طریق صدایی ترسناک ایجاد شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com


مطالب جالب دیگر:
گربه ای که اخمو ترین چهره را در جهان دارد! + عکس
در این روستا همه چیز بی جهت آتش می گیرد! + عکس
عادت های عجیب بازیگران ایرانی از قهوه مخصوص نیکی کریمی تا...
هنرنمایی زن برروی ماشین همسرش! + عکس
عکس هایی از قرارهای دوستانه هنرمندان معروف سینما در رستوران ها