در این جا به برخی از روش های کلاهبرداری که کمتر به آنها پرداخته شده اشاره می کنیم تا احتیاط های لازم را به کار ببرید...
در این جا به برخی از روش های کلاهبرداری که کمتر به آنها پرداخته شده اشاره می کنیم تا احتیاط های لازم را به کار ببرید.

1. سوءاستفاده از شلوغی
در برخی از ایام ماه و سال مثل اول ماه،هنگام پرداخت یارانه ها و یا سال نو صف های طویلی در پشت خود پرداز ها شکل می گیرد که بهشت کلاهبرداران است. آنها از کلافگی و عجله افراد استفاده می کنند تا به بهانه کمک، سرعت بخشیدن به کار و ... شما بفریبند.
پس هنگام شلوغی صبر خود را حفظ کنید  و به غریبه ها اعتماد کنید.

2. شما برنده اید
چنانچه فردی به هر دلیل از جمله خرید اقلام ، برنده شدن در قرعه کشی ها ، فروش احناس عتیقه ، معرفی خود بعنوان فردی شاخص و... از شما تقاضای مراجعه به عابربانک و پرداخت پول به شما را نماید شک نکنید! او کلاهبردار است و هیچگاه چنین عملی انجام ندهید.
به پیامک های ارسالی مشکوک به هیچ عنوان توجه نفرمایید و اطلاعات مربوط به حساب خودتان را بصورت تلفنی در اختیار هیچ فردی قرار ندهید.

3. برگ رسید
برخی سوء استفاده گران از قبض های رسید شما به شماره کارت و اطلاعاتتان پی می برند. لطفا علاوه براینکه به فکر حفظ محیط زیست هستید همچنین برای امنیت بیشتر رسید بانکی تان را کنار خود پرداز رها نکنید.

4. سایت های جعلی
از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب و شماره های کارت اعتباری و اعلام رمز آنها و غیره به سایت های متفرقه و مشکوک خودداری کنید و از عملکرد اینترنتی و قانونی بانک ها و سایر مراکز دولتی و رسمی اطمینان حاصل نمائید.

5. کمک
دیده شده افرادی به بهانه کمک به سالمندانی که طرز استفاده از کارت بانک را به خوبی نمی دانند و یا به بهانه کمک گرفتن اطلاعات و رمز های شما را سرقت می کنند. پس نه اینکه به کسی کمک نکنید بلکه هنگام کمک کردن و کمک گرفتن جانب احتیاط را رعایت کنید.

6. دستکاری خودپرداز
هنگام استفاده از خود پردازهای بانکی دقت کنید قطعه ای مشکوک به آن نچسبیده باشد و همچنین اگر به هر دلیل کارت شما در دستگاه باقی ماند ابتدا اطمینان حاصل کنید به داخل دستگاه رفته و جایی در بین مسیر در قسمت ورودی کارت خوان گیر نکرده باشد.

7. کارت خوان
هنگام استفاده از کارت خوان از فروشنده بخواهید دستگاه را در اختیار شما قرار دهد تا خودتان رمز را وارد کنید. از اینکه به فروشنده بر بخورد یا برخورد مناسبی با شما نداشته باشد نترسید . اطلاعات شخصی شما متعلق به شماست و باید در حفظ آن بکوشید.

8. کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی
به هیچ عنوان کارت عابر بانک خود را حتی بدون رمز در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید زیرا کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی آن امکان پذیر است.
شایان ذکر است برخی سوء استفاده گران از قبض های رسید شما به شماره کارت و اطلاعاتتان پی می برند.رسید بانکی تان را کنار خود پرداز رها نکنید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: banki.ir


مطالب جالب دیگر:
عکس یادگاری حمید گودرزی در کنار نیوشا ضیغمی و سحرجعفری جوزانی!
3 عکس متفاوت از افسانه پاکرو
دردسرهای جابجان کردن زرافه ها بین دو منطقه!! + عکس
چه دلایلی باعث هنگ کردن گوشی می شود؟!
2 عکس جدید از روناک یونسی و همسر مانکنش