یک مبتکر ایرانی موفق به ساخت قفل فرمانی شد که شارژی و ضد سرقت است و می تواند ایمنی خودرو را بیش از 90 درصد افزایش دهد...
یک مبتکر ایرانی موفق به ساخت قفل فرمانی شد که شارژی و ضد سرقت است و می تواند ایمنی خودرو را بیش از 90 درصد افزایش دهد.
سعید حاجی پور -ایده پرداز قفل های ضد سرقت گفت: در کشور ما پرتیراژترین خودرویی که تولید می شود پراید است که از لحاظ ایمنی در سطح پایینی قرار دارد.
وی با بیان اینکه رئیس پلیس ناجا اعلام کرده که ظرف مدت 3 ثانیه قفل پراید حک می شود، اذعان داشت: قفل فرمان های موجود در بازار، ظرف 5 ثانیه به راحتی باز می شوند، از این رو به فکر ایجاد قفل فرمانی شدم که به هیچ عنوان باز نشود و تنها توسط صاحب خودرو باز شود.


حاجی پور در ادامه گفت: اگر کلید قفل گم شود تنها از طریق شرکت قفل فرمان قابل باز شدن است و این  موضوع می تواند ایمنی خودرو را تا حد بسیار بالایی بالا ببرد.
وی با تاکید بر اینکه این قفل فرمان های ساخته شده ایمنی خودرو را تا 90 درصد افزایش می دهد،خاطر نشان کرد: این قفل ها از چند بخش باتری قفل، برد الکترونیکی قفل، بدنه ضد برش قفل، چراغ LED  و کنترل ریموت تشکیل می شود.

حاجی پور با توضیح اینکه جنس بدنه این قفل فرمان از فولاد ضدبرش است که در ایران تولید می شود، اظهار داشت: در داخل قفل یک سامانه الکترونیکی طراحی شده که اگر مورد ضربه و یا برش قرار گیرد به صورت اتوماتیک زبانه قفل فرمان بسته می شود و هیچ کس قادر به استفاده از خودرو نیست.
وی با بیان اینکه کلید ساز هم قادر به باز کردن این قفل فرمان نیست، افزود: این قفل فرمان مشابه داخلی و خارجی ندارد.
حاجی پور، یادآور شد: قفل فرمان ضد سرقت توسط باتری کار می کند و قابل شارژشدن نیز هست.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com


مطالب جالب دیگر:
15 علامتی که نشان می دهد سیستم شما ویروس دارد
2 عکس جدید نیوشا ضیغمی و همسرش
گربه ای که اخمو ترین چهره را در جهان دارد! + عکس
در این روستا همه چیز بی جهت آتش می گیرد! + عکس
عادت های عجیب بازیگران ایرانی از قهوه مخصوص نیکی کریمی تا...