مطالعات جدید محققان میشیگان نشان می‌دهد که سطح دانش و تحصیلات مادر می‌تواند نقش به سزایی را در موفقیت تحصیلی فرزندان ایفا کند...
مطالعات جدید محققان میشیگان نشان می‌دهد که سطح دانش و تحصیلات مادر می‌تواند نقش به سزایی را در موفقیت تحصیلی فرزندان ایفا کند.
پدر و مادر در تربیت و آموزش فرزندان خود نقش مهم و سرنوشت سازی را ایفا می کنند. مادران به دلیل اینکه مدت زمان بیشتری را به نسبت پدران در منزل حضور داشته و کنار فرزندان هستند، نقش بیشتری را به نسبت پدران بازی می کنند. مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان می دهد که تحصیلات مادران می تواند تاثیر به سزایی را در موفقیت فرزندان و همینطور کسب مدارج دانشگاهی آنها ایفا کند.

مادر تحصیلکرده نه تنها نقش مضاعفی را در تشویق فرزندان در فراگیری دروس دارد بلکه می تواند یادگیری دروس مختلف را برای فرزندانش تسهیل کند. "ساندرا تانگ"، یکی از روانشناسانی است که در تیم تحقیقاتی دانشگاه میشیگان حضور داشته، وی در این رابطه می گوید:"در این مطالعه، کودکان مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم. کودکانی که مادران تحصیلکرده ای داشته اند در دروسی مانند ریاضی و قرائت متون نسبت به سایرین موفق تر بوده و در رتبه بالاتری نسبت به کودکانی قرار گرفتند که مادرانشان تحصیلات آکادمیک نداشتند."

از سوی دیگر، فرزندانی که مادرانشان تحصیلات آکادمیکشان را پس از به دنیا آمدن آنها ادامه می دهند نسبت به سایر فرزندانی که مادرانشان در گذشته تحصیلات خود را انجام داده اند، موفق تر هستند. زیرا فرزندان نیز با دیدن تلاش و کوشش مادرانشان ترغیب به تحصیل می شوند و انگیزه مضاعفی پیدا می کنند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com


مطالب جالب دیگر:
بیانسه خواننده سرشناس هالیوودی دو آیه قرآن را منتشر کرد!! + عکس و ماجرای اصلی
زندگی عادی و راحت زنی که طول ناخن هایش 6 متر است!! + عکس
مرسدس بنزی که برای دیدنش در ایرانی باید 4 میلیارد تومان پول داشته باشید! +عکس
مهناز افشار عکس و نوشته ای زیبا از کودکی اش را منتشر کرد
10 عکس بی نظیر از دنیای حیوانات