باز هم دبی و باز هم یک رکوردشکنی تازه. این بار قرار است مرتفع ترین برج تجاری دنیا در این امیرنشین کوچک ساخته شود، برجی به نام"2020" که در ساخت آن از پیشرفته ترین فناوری های...
باز هم دبی و باز هم یک رکوردشکنی تازه. این بار قرار است مرتفع ترین برج تجاری دنیا در این امیرنشین کوچک ساخته شود، برجی به نام"2020" که در ساخت آن از پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا استفاده خواهد شد.
قرار است طرح کلی و شرکت سازنده این برج مرتفع در هفته های آتی رسانه ای شود و نکته جالب اینکه قرار است پس از بسته شدن پرونده شرکتهای متقاضی شرکت در رقابت طراحی این برج، ارتفاع نهایی آن مشخص خواهد شد.

این برج درحالی ساخته می شود که هم اکنون برج تجاری Tokyo Skytree در ژاپن که کار ساخت آن در سال 2010 به پایان رسید با 634 متر ارتفاع مرتفع ترین برج تجاری جهان نامیده می شود. گفته می شود بیش از 800 میلیون دلار برای ساخت این برج صرف شده است.
پس از برج تجاری معروف ژاپن برج تجاری "Taipei 101" چین تایپه با 509 متر ارتفاع قرار دارد.



بحران اقتصادی مالی جهان که بیش از 5 سال پیش به اوج خود رسیده بود بسیاری از پروژه های ساختمان سازی و برج سازی در دبی را متوقف کرده بود اما در دو سال اخیر و همزمان با رونق گرفتن نسبی بازارهای مالی جهان این دست از ساخت و سازها بار دیگر جان دوباره گرفته است.
با این حال گفته می شود به جهت بالا بودن هزینه نگهدای این برج از پیشرفته ترین فناوری های ساختمان سازی از جمله صفحات خورشیدی و پنل های عایق در بخشهای زیادی از این سازه استفاده خواهد شد تا در مهمترین بخش این پروژه یعنی تأمین انرژی صرفه جویی تا حد امکان صورت گیرد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com


مطالب جالب دیگر:
مرگ دردناک خانم معلم باردار سر کلاس! + عکس
عکس هایی از زندگی واقعی زنان کره شمالی
حرکت عجیب زن هنرمند برای حمایت از حیوانات!! + عکس
چرا خاراندن محل خارش، آن‌را بدتر می‌کند؟
کارتون روز: زورگیری به شیوه بانکی!