۶۰ سال پیش یک فروند کشتی ویژه توسعه شبکه کابلهای ارتباطاتی در سواحل اقیانوسی جزایر هاوایی غرق شد. حالا با استفاده از فناوریهای نوین جستجو در زیر آب، این کشتی که لقب کشتی ارواح گرفته شناسایی شده است...
۶۰ سال پیش یک فروند کشتی ویژه توسعه شبکه کابلهای ارتباطاتی در سواحل اقیانوسی جزایر هاوایی غرق شد. حالا با استفاده از فناوریهای نوین جستجو در زیر آب، این کشتی که لقب کشتی ارواح گرفته شناسایی شده است.
این کشتی درحالی در عمق حدود ۸۰۰ متری سواحل جزیره اوهاوو در هاوایی پیدا شده که تقریبا بسیاری از بخشهای آن سالم و دست‌نخورده باقیمانده است. از آن جمله می‌توان به سکان کشتی اشاره کرد که حالا به محلی برای زندگی توده‌های حیاتی و مرجانها تبدیل شده است.

محققان دانشگاه هاوایی درحالی که از یک فروند زیردریایی کوچک استفاده می‌کردند موفق به شناسایی محل دقیق این کشتی شدند.
این کشتی که بعدها "دیکنسون" نام گرفت در طول سالها فعالیت در اقیانوسها در امور توسعه شبکه‌های ارتباطاتی به کار گرفته می شد اما در هفتم فوریه سال ۱۹۴۶ مورد حمله اژدری قرار گرفت و غرق شد. از آن موقع تاکنون هیچ کس اطلاعی از محل دفن این کشتی در اقیانوس نداشت.

با توجه به انبوه تجهیزاتی که در کشتی قرار داشت محققان کشتی ارواح را موزه‌ای ناب و دست‌نخورده از فناوریهای ارتباطاتی ۶۰ سال پیش می‌دانند. در آن موقع محموله کشتی دیکنسون در زمره به روزترین تجهیزات ارتباطاتی دنیا قرار داشت


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir

مطالب جالب دیگر:
عکس های جدید گلشیفته فراهانی در فرش قرمز فیلم جدیدش
عکس های پاییزی از جنگل چمستان
عکس های مهناز افشار و عینک های آفتابی اش!
روزانه چند ساعت می‌خوابید؟!
کارتون روز: قدرت خرید مردم با افزایش قیمت نان پایین آمد!