آیا می دانستید که خوابیدن تا دیروقت در روزهای تعطیل آخر هفته می تواند خواب شما را دچار اختلال کند و حال و حوصله را از شما بگیرد؟ حتی اسمی هم برای این حالت پیدا شده: تاخیر جت اجتماعی!
آیا می دانستید که خوابیدن تا دیروقت در روزهای تعطیل آخر هفته می تواند خواب شما را دچار اختلال کند و حال و حوصله را از شما بگیرد؟ حتی اسمی هم برای این حالت پیدا شده: تاخیر جت اجتماعی!
بنابر نظر متخصص خواب و مدیر بیمارستان اختلالات خواب نیویورک شلبی فردمن هریس، این تاخیر جت اجتماعی بسیار شایع است.
در واقع این مسئله یک اختلال خواب نیست که مردم را به خاطرش به کلینیک بکشاند، اما براحتی متوجه می شویم که این مردم آنهایی نیستند که هر روز زمان مشخصی از خواب بیدار می شوند.

این مسئله با یک تعریف مشخص می شود: بیدار ماندن تا ساعات پایانی شب های تعطیل و خوابیدن تا ظهر در روزهای بعد می تواند ساعت بدن ما را از نظم همیشگی خود منحرف کند. هر چقدر شما بتوانید ساعات خواب بدن خود را متعادل نگاه دارید و حتی آن را در تعطیلات آخر هفته هم حفظ کنید بدن و روان شما سالم تر خواهد ماند.

همه اینها به این خاطر اتفاق می افتد که ما ریتم ساعت داخلی بدن   و ساعات خواب و بیداری مان را از دست می دهیم.ماندن در تخت خواب هم همان اثر را دارد.شما شبهای تعطیل آخر هفته را دیر می خوابید و ساعت بدن تان را در زمان متفاوتی قرار می دهید.
وقتی اولین شب تعطیلی فرا می رسد ، زمانیکه بدن تان به ساعات خواب و بیداری همیشگی اش نزدیک تر است برنامه همیشگی خود را در پیش بگیرید و همان ساعت همیشگی بخوابید و از دیر خوابی های مخصوص تعطیلات پرهیز کنید. شما در تعطیلات غذاهای متفاوتی می خورید ، تحرکات متفاوتی دارید و بیدار ماندن بیش از ساعت همیشگی بدن تان را به خطر می اندازد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: ileev.com


مطالب جالب دیگر:
جاستین بیبر رنگ موهایش را بلوند کرد!! + عکس
واکنش جدید خانم شاعر بخاطر تقدیم شعرش به فرزاد حسنی! + عکس وی و همسرش
3 عکس جدید الناز شاکردوست در پشت صحنه فیلم
شباهت بسیار جالب دختر 18ساله به ملکه انیمیشنی!! + عکس
عکس هایی از طبیعت برفی جاده اسالم به خلخال