با ساخت نسل متفاوتی از اندام‌های مصنوعی سبک و بسیار مستحکم می‌توان گفت فناوری چاپ سه بعدی این بار به کمک ورزشکاران معلول آمده است...
با ساخت نسل متفاوتی از اندام‌های مصنوعی سبک و بسیار مستحکم می‌توان گفت فناوری چاپ سه بعدی این بار به کمک ورزشکاران معلول آمده است.
گرچه فناوری چاپ سه بعدی در سالهای اخیر در بسیاری از حوزه‌ها از جمله پزشکی توسعه چشمگیری داشته است با این حال می‌توان به جرات گفت ورزشکاران معلول تقریبا بهره‌ای از مواهب این فناوری نبرده‌اند. اما حالا اتفاق تازه‌ای روی داده که ‌می‌تواند باعث خوشحالی این دسته از ورزشکاران شود.
فناوری جدید پای مصنوعی Exo-Prosthetic leg با بهره‌گیری از تازه‌ترین دستاوردهای دانش ساخت اندامهای مصنوعی و با تکیه بر فناوری چاپ سه بعدی طراحی و تولید شده است.

این پای مصنوعی جدید درحقیقت نوعی اسکلت تیتانیومی تقریبا توخالی است که نه تنها بسیار سبک و مقاوم بوده بلکه هزینه چندان زیادی نیز ندارد.
هم‌اکنون بیش از ۲ میلیون معلول در آمریکا زندگی می‌کنند و هر ساله ۱۸۵ هزار نفر به این جمعیت افزوده می‌شود. از آن گذشته بیش از ۹۰ درصد این افراد از معلولیت در اندامهای تحتانی بدن رنج می‌برند.

درسالهای اخیر پیشرفتهای زیادی در عرصه طراحی و تولید اندامهای مصنوعی صورت گرفته اما بالا بودن هزینه ساخت و آماده سازی روانی معلولان برای استفاده از این فناوری‌ها موجب شده تا محققان به فکر شیوه‌های جدید تولید این نوع اندامها باشند.



ویلیام روت طراح صنعتی شناخته شده با آگاهی از این موضوع به سراغ پیشرفتهای نوین فناوری چاپ سه بعدی رفته و پای مصنوعی سبک و زیبایی را ساخته که از حیث کارایی و رضایت‌بخش بودن برای معلولان قابل قیاس با نمونه‌های فعلی نیست.
در فرآیند ساخت این پای مصنوعی از تلفیق تصویربرداری سه بعدی، مدلسازی نرم‌افزاری سه بعدی و چاپ سه بعدی بهره گرفته شده است. این طراح صنعتی معتقد است تمام این فرآیند قابلیت انجام به طور تمام خودکار را دارد.

یکی از بخشهای مهم طراحی و ساخت این پا استفاده از فناوری FitSocket ابداع شده توسط آزمایشگاه زیست مکاترونیک دانشگاه MIT بوده که طی آن ویژگیهای ساختاری بافت سازنده پای طبیعی را به دقت تجزیه و تحلیل کرده و از داده‌های به دست آمده به محققان در تولید پای مصنوعی جدید کمک می‌کند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com


مطالب جالب دیگر:
مهناز افشار شب یلدا را چگونه تبریک گفت؟! + عکس
کاهش وزن با استراق سمع! + عکس
تاکید دوباره محمدرضا شریفی نیا براینکه فقط یک بار ازدواج کرده است!
متن معنادار آنا نعمتی + عکس جدیدش
10 فناوری جالب در سال 2015! از ارسال بو با موبایل تا...