اشکان دژاگه (۱۴ تیر ۱۳۶۵ برابر ۵ جولای ۱۹۸۶ در تهران، ایران) بازیکن تیم ملی فوتبال ایران است که...

اشکان دژاگه (۱۴ تیر ۱۳۶۵ برابر ۵ جولای ۱۹۸۶ در تهران، ایران) بازیکن تیم ملی فوتبال ایران است که داری ملیت ایرانی-آلمان است او تاکنون در هرتابرلین و ولفسبورگ در بوندس‌لیگا بازی کرده است. او در رده ملی، برای تیم‌های پایه آلمان بازی کرده‌است و در رده بزرگسالان، از لحاظ قانونی می‌توانست هم برای آلمان و هم برای ایران بازی کند.
او قرار بود در بازی مقابل تیم ملی فوتبال جوانان اسرائیل و آلمان در چارچوب رقابت‌های مقدماتی قهرمانی سال ۲۰۰۹ (میلادی) اروپا در میان تیم‌های فوتبال زیر ۲۱ ساله‌ها که در روز ۱۲ اکتبر ۲۰۰۷ برگزار می‌شد شرکت کند. اشکان پس از آگاهی از قرار گرفتن تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های آلمان در برابر اسرائیل، و پیش از عزیمت به اطلاع دیتر آملیتس مربی زیر ۲۱ ساله‌های آلمان رسانده بود که به دلیل پیش بینی‌های موجود از وضعیت اسرائیل، این تیم را برای بازی در مقابل اسرائیل همراهی نخواهد کرد. او عنوان کرد: «مربی با اصل و نسب ایرانی من آشنا است و معذوریت‌های سیاسی من را برای عدم شرکت در بازی روز جمعه درک می‌کند»



امتناع اشکان دژاگه از سفر به اسرائیل به همرا تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان، بازتابهای گسترده‌ای در رسانه‌های کشور آلمان داشت. پس از جنجال بوجود آمده، اشکان در گفت و گویی با نشریه شب (Stern) چاپ آلمان اعلام کرد: «در رگهای من بیشتر خون ایرانی جاری است تا آلمانی، باید این مسئله را پذیرفت. والدین من ایرانی هستند. ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.» او همچنین در پاسخ به پرسشی گفت: «دین من اسلام است، به خداوند ایمان دارم. پیش از هر بازی خدایم را ستایش می‌کنم. این آئین من است.»
روزنامه بیلد خواهان اخراج اشکان دژاگه شده‌است. معاون دبیرکل سازمان ارشد یهودیان آلمان، دیتر گرومن نیز به روزنامه اشپیگل گفت: «نمی توان پذیرفت که ورزشکاری در تیم ملی آلمان بخواهد یهودیان را مورد تحریم شخصی قراردهد.» سازمان یهودیان آلمان خواهان آن شده که «فدراسیون فوتبال آلمان، به آسانی از کنار این امر نگذرد.» ولفگانگ شویبله، وزیر کشور، نیز از او به شدت انتقاد کرد. شویبله گفت: وقتی یک نفر عضو تیم ملی می‌شود دیگر مجاز نیست بگوید به دلایل سیاسی در این کشور بازی می‌کند، اما در آن کشور بازی نمی‌کند.

بازی در تیم ملی ایران
اشکان دژاگه در تاریخ ۱۳۹۰/۱۲/۸ برای بازی در تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر از سری مسابقات هفته ششم مرحله سوم فوتبال انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در ورزشگاه آزادی، به تهران آمد. او در اولین حضورش در ترکیب ثابت قرار گرفت و توانست در اولین بازی ملی خود ۲ گل به ثمر برساند و شروع بسیار خوبی را به نمایش بگذارد.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment

مطالب چالب دیگر:
اعتیاد یک زن مجرد به بارداری! زنی که 9مرتبه مادر شده است! + عکس
لو رفتن رابطه عاشقانه ویتنی هوستون و برادر مایکل جکسون! + عکس
جزئیاتی دقیق از خودروی ‌پرنده‌ای ‌که ‌سال‌ آینده ‌به‌ بازار می‌آید + تصاویر
زنانی که باعث طلاق می شوند!!