پوشش حبابدار فلزی ساخت «افسانه رابعی» از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، در ساخت کلاهخود نظامی، پنل بدنه اتومبیل، لبه بال هواپیما یا محفظه رایانه استفاده می‌شود...
پوشش حبابدار فلزی ساخت «افسانه رابعی» از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، در ساخت کلاهخود نظامی، پنل بدنه اتومبیل، لبه بال هواپیما یا محفظه رایانه استفاده می‌شود.
گفته می‌شود در مقایسه با فلز معمولی در ابعاد مشابه، حباب فلزی جدید ۲۰ تا ۳۰ درصد سبک‌تر بوده و قدرت خمیدگی آن ۳۰ تا ۵۰ درصد بیشتر است. همچنین قدرت کششی آن به همان میزان فلزات معمولی است.
افزون بر این، حباب جدید در مقایسه با مواد پلیمری یا پلاستیکی، در مقابل مواد شیمیایی و گرما بیشتر مقاوم است.
رابعی این ابزار را نخست با خالکوبی‌کردن ورقه نازکی از آلومینیوم با دندانه‌های ریز و با استفاده از یک غلتک میخ‌گذاری‌شده ابداع کرده است.
یک عامل فوم‌ساز در درون این دندانه‌ها انباشت شده و سپس ورقه آلومینومی دیگری بر روی بخش فوقانی ورقه اول قرار داده شد.
در مرحله بعد، یک غلتک سنگین برای اتصال این دو ورقه به یکدیگر به کار رفت و عامل فوم‌ساز بین آن‌ها را به دام انداخت.



در نهایت، همه‌چیز در درون یک کوره قرار گرفت. گرما موجب حباب‌شدن و تجزیه‌شدن عامل فوم‌ساز و تبدیل دندانه‌ها به حباب‌های بین دو لایه ساندویچی آلومینیوم شد.
 گفته می‌شود، این فرایند برای تولید در مقیاس تجاری ارزان است و هر نوع ورقه فلزی می‌تواند به عنوان ماده پایه به کار رود. این در حالی است که موادی مانند کربنات کلسیم یا هیدرات تیتانیوم را می‌توان به عنوان عامل فوم‌ساز به کار برد.
در حالی که دو نوع دیگر فوم فلزی نیز از پیش وجود دارند، حباب فلزی جدید دارای استحکام یکنواخت بیشتری است و تغییر شکل آن را قابل‌پیش‌بینی‌ می‌کند.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir

مطالب جالب دیگر:
دزدیدن و تجاوز گروهی به بازیگر زن سرشناس بخاطر مواد مخدر! + عکس
کدام آنتی‌ویروس بهتر است؟ + 5 آنتی ویروس برتر
دوست دارید بدانید اعدامی‌ها آخرین كلامشان پیش از مرگ چیست؟
عطر مورد علاقه نیوشا ضیغمی؟!
آلرژی عجیب و غریب یک پسربچه!! + عکس