به او مادر معنوی بلوتوث می گویند؛ برای اینکه در سال 1987 مدیریت پرذوژه بلوتوث را با بیش از 200 مهندس و کارشناس در شرکت اریکسون برعهده گرفت و با سیاستگذاری های...
به او مادر معنوی بلوتوث می گویند؛ برای اینکه در سال 1987 مدیریت پرذوژه بلوتوث را با بیش از 200 مهندس و کارشناس در شرکت اریکسون برعهده گرفت و با سیاستگذاری های درست خودش کاری کردکه خیلی زد این فناوری پیچیده روزگار خودش وارد بازار شد.
خرسند که چند وقتی است به مدیرعامل شرکت مشهور تولید سخت افزار دل در سوئد منصوب شده، همه اسم و رسمش را مدیون زمانی است که در سال 2001 به مدیریت بخش تکنولوژی لایسنسینگ شرکت اریکسون منصوب شد. ماریا خرسند متولد سال 1957 در شهر ساری است که در سال 1975 به لس آنجلس مهاجرت کرده و فوق لیسانس رایانه اش را از دانشگاه فولرتون کالیفرنیا گرفت.



هر چندکه خودش می گوید هیچ وقت به صنعت آی تی علاقه نداشته و همیشه دوست داشته روانشناسی بخواند اما جالب است که بدانید این مدیر موفق صنعت آی تی در ابتدا چندان علاقه ای به تحصیل در رشته رایانه نداشته و قصد تحصیل در رشته روانشناسی را داشت. خرسند نشان عالی افتخار را از دولت سوئدگرفته و الان مدت هاست که به عنوان مشاور در وزارت ارتباطات این کشور کار می کند.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: bartarinha.ir

مطالب جالب دیگر:
4 عکس از زنان هالیوودی که پس از 10سال پیر شدن جذاب تر شده اند!!
تاثیر باور نکردنی سیگار برروی پوست زنان!! + عکس
برای اولین بار عکس مشترک شبنم قلی خانی و همسرش منتشر شد! + عکس
شکار عکسی جالب از لحظه سرقت کردن تکه نان توسط یک گوزن!!
سرعت اینترنت 300مگابیت در کره جنوبی!!