او گفت: اسراییل براى من ارزشی ندارد و براى این که تاکید کند که سخن او لغزش زبان نیست در ادامه گفت: بزرگترین شانسى که آوردم این است که...
 
بار رافائیلى مانکن اسراییلى طى سال گذشته به شهرت محلى و بین المللى دست یافت زیرا اسراییلى‌ها او را عامل انفجار خود تلقى کردند، ولى رافائیلى همچون بسیارى از جوانان یهودى که آینده خود را در درون کشور عبرى نمى‌یابند، ترجیح داد در لس آنجلس اقامت گزیند.
به گزارش روزنامه الحیات وی در اولین مناسبتى که به دست آورد، دیدگاه خود را بیان نمود، سخنان او براى اسراییلى‌ها نه فقط شگفت انگیز که به شدت آسیب رسان بود.
او گفت: اسراییل براى من ارزشی ندارد و براى این که تاکید کند که سخن او لغزش زبان نیست در ادامه گفت: بزرگترین شانسى که آوردم این است که وارد ارتش نشدم. آیا در میان شما کسى وجود دارد که به من بگوید چرا یک جوان هجده ساله در جنگ گذشته با لبنان باید کشته شود؟ چرا جوانان باید بمیرند؟ به خاطر کشور اسراییل؟ به خاطر این که در این کشور زندگى کنیم؟ میان زندگى در اوگاندا و اسراییل چه تفاوتى دارد و چرا بهتر آن نباشد که در نیویورک زندگى کنم. اسراییل براى من اصلا اهمیت ندارد.
 
 
 
اظهارات مانکن اسراییلى در زمانى عنوان شد که آژانس یهود و فرماندهان ارتش و رهبران دولت به شدت به رویارویى با پدیده از بین رفتن هیجان و حماسه جوانان اسراییلى مشغول بودند زیرا این پدیده از نظر آنها بزرگترین خطر براى آینده کشور عبرى محسوب مى‌شود.
 
 
موضع رافائیلى یک موضع منفرد نیست و نسبت زیادى از جوانان درون اسراییل و اروپا و امریکا با نظر رافائیلى موافقت دارند. نظر سنجى‌ها و بررسى‌هاى متعدد روشن ساخته که نسبت چندان کمى از جوانان یهودى به داشتن گرایش به کشور عبرى تمایل نشان مى‌دهند و موجودیت اسراییل براى آنها، مهم نیست. میان یهودیان امریکا این یک موضع عام است و میان جوانان زیر ۳۵ سال یک دیدگاه ویژه است. برخى پژوهش‌ها از ترک دین یهود توسط جوانان صحبت به میان آورده‌اند و در برخى پژوهش‌ها نسبت به اضمحلال یهودیان امریکا نیز ابراز نگرانى شده است.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: onenews.jala.ir
 
مطالب جالب دیگر:
برای از بین بردن بشریت چه تعداد بمب اتم لازم است؟ (+عکس)
دختر 19ساله‌ای که از ساختمان هشت طبقه بیرون پرید و خودکشی کرد اما یک زن دیگر مرد!!
اس ام اس 143 (ویژه دربی)
آب نباتی ساخته شده از حشرات!! (+عکس)
حرکت احمقانه و غیرقابل باور یک پسر!! (+عکس)
کوتاه و جالب از نخستين ساندويچ فروشى‌هاى ايران!
کودکی که با داشتن 6 انگشت شبیه هم، انگشت شست ندارد!! (+عکس)