مجله فرانسوی پاریس ماچ او را زیبا ترین زن جهان در عصر خود معرفی کرد. لقب او در کشور‌های اروپایی پرنسسی با چشمانی زمردین است. او جزء زیباترین پرنسس‌های جهان بود...
 
ثریا بختیاری اسفندیاری، متولد 1311 روستایی در چهارمحال و بختیاری از پدر و مادری متجدد است. در اروپا بزرگ شد. مادرش خارجی بود.
ثریا و مادرش
 
مجله فرانسوی پاریس ماچ او را زیبا ترین زن جهان در عصر خود معرفی کرد.
لقب او در کشور‌های اروپایی پرنسسی با چشمانی زمردین است. او جزء زیباترین پرنسس‌های جهان بود.
 
 
ثریا در خاطرات خود می‌نویسد که بزرگ‌ترین آرزوی او پیش از اینکه ملکهٔ ایران بشود، هنرپیشگی سینما بوده و پیش از اینکه برای اولین دیدار با شاه به کاخ سلطنتی برود با پدرش شرط کرده بود که اگر شاه او را نپسندید یا او از شاه خوشش نیامد، او را به هالیوود بفرستد!
انتخاب ثریا برای همسری محمدرضا شاه به وسیله خواهر بزرگ‌تر شاه، شمس در مهمانی سفارت ایران در لندن انجام گرفت. ثریا از شاه دارای فرزند نشد و شاید این مساله و نیز سخن چینی برخی درباریان در روابط این زوج کدورت ایجاد کرده باشد. به نظر، رویاهای مورد نظر ثریا در دربار ایران محقق نشد. شاه از ثریا خواست تا به سن مورتیز برود و روز ۲۴ بهمن ۱۳۳۶با تشریفات رسمی تهران را ترک گفت و بعد از آن دیگر هیچ وقت به ایران باز نگشت. در روز ۲۴ اسفند۱۳۳۶ از وی جدا شد و طلاق او از طریق مجلس شورای ملی اعلام گردید.
 
 
او بالاخره به آرزویش یعنی بازیگری در فیلم جامه عمل پوشاند و در فیلم «سه چهرهٔ یک زن» در ۱۳۴۴ بازی کرد و با کارگردان ایتالیایی فیلم، فرانکو ایندووینا آشنا شد. طبق مصاحبه بی‌بی‌سی با وی بر خلاف شایعات هیچ گونه رابطه احساسی با کارگردان فیلم نداشته است.
 
 
ثریا اسفندیاری در ۴ آبان ۱۳۸۰ در سن ۶۹ سالگی بر اثر سکته مغزی در پاریس درگذشت. مراسم تشیع جنازهٔ وی در کلیسایی آمریکایی در پاریس برگذار شد. ثریا را در قبرستانی در مونیخ آلمان دفن کردند.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: ارسالی کاربران
 
مطالب جالب دیگر:
حال شما چه رنگیه؟!
پدر و مادری که دخترشان را بیش از یک‌سال در کمد حبس کرده بودند!! (+عکس)
عکس: آتش زدن شاخ گاو زنده!
رفتار عجیب زندانیان یک زندان: قطع کردن انگشت و گوش به عنوان اعتراض!!
پانزده مورد از اولین‌‌‌‌‌های اینترنت!
دروازه‌بانی که در بازی‌ها، داروازه‌اش را کوچک می‌کرد!!
پایان تلخ و غم انگیزاولین هنرپشه زن ایرانی!! (+عکس)